Gå til innhold

Er ViiV ondskapen selv?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Interessant?

Denne samt "relevant articles" så for meg ikke ut som annet (enda) en "rant" mot Intel og deres nye intetsigende "logo".

Personlig dr*** jeg i logoer.. og merkevarer.. kjøper det som er billigst/best/har lyst på der og da..

Det var mitt bidrag.. :D

PS.

Fjernet unødvendig "slenging med leppa".. :blush:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hva med å heller nyte AMD'ene deres og avstå fra FUD'ing.. selv om det evt. ligger en kjerne av idealisme/velment engasjement bak slike artikler/inspill/linker? "mmmKay"?

5648117[/snapback]

Jeg synes det ikke er så veldig seriøst å dra inn AMD, kun for å gi inntrykk av at dette er en eller annen fanboy-aktig grunn bak å poste denne lenka. Synes det bærer mer preg av FUDing for å være ærlig.

Det interessante her er jo DRM og fremtiden til slike media-PCer, ikke en Intel vs AMD-diskusjon.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva med å heller nyte AMD'ene deres og avstå fra FUD'ing.. selv om det evt. ligger en kjerne av idealisme/velment engasjement bak slike artikler/inspill/linker? "mmmKay"?

5648117[/snapback]

Jeg synes det ikke er så veldig seriøst å dra inn AMD, kun for å gi inntrykk av at dette er en eller annen fanboy-aktig grunn bak å poste denne lenka. Synes det bærer mer preg av FUDing for å være ærlig.

Det interessante her er jo DRM og fremtiden til slike media-PCer, ikke en Intel vs AMD-diskusjon.

AtW

5648164[/snapback]

Du behøver ikke være enig.. eller like hva jeg svarer.

Men du kan nok ikke styre hvordan innlegget/topic'en din tolkes av meg (eller andre) like lite som jeg kan styre hvordan du tolker mine(og andres) svar.

Jeg synes artikkelen (og linkene på den siden) du viser til fra Inquirer bar preg av like mye seriøsitet som du beskylder undertegende for å ikke ha.. på lik linje med at jeg anser ditt bidrag her som FUD'ing.

For å være ærlig.. :)

PS.

Jeg har ikke sansen for DRM eller Intel's "logoer".. dersom det var det du lurte på.

Lenke til kommentar

5648117[/snapback]

AtW

5648164[/snapback]

Du behøver ikke være enig.. eller like hva jeg svarer.

Men du kan nok ikke styre hvordan innlegget/topic'en din tolkes av meg (eller andre) like lite som jeg kan styre hvordan du tolker mine(og andres) svar.

Jeg synes artikkelen (og linkene på den siden) du viser til fra Inquirer bar preg av like mye seriøsitet som du beskylder undertegende for å ikke ha.. på lik linje med at jeg anser ditt bidrag her som FUD'ing.

For å være ærlig.. :)

PS.

Jeg har ikke sansen for DRM eller Intel's "logoer".. dersom det var det du lurte på.

5648450[/snapback]

Jeg kan ikke styre din mening, men jeg kan poengtere når jeg synes dine innlegg framstår som useriøse (noe jeg definitivt synes den gjør i dette tilfellet, når du prøver å dreie dette til en AMD vs Inteldiskusjon, tilsynelatende for å score et billig fanboypoeng).

The inquirer sin artikkel er forsåvidt ikke akkurat særlig diplomatisk, eller har en særlig "objektiv tone". Men jeg synes allikevel den tar opp noen interessante poenger om DRM, og den manglende støtten for andre OS. Viiv-plattformen framstår ikke som noe bra produkt slik det ser ut i dag IMHO.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

<Reprise>

Man *tolker* innlegg/meninger/debattanter.. Den (tolkning/oppfatning) behøver på ingen måte være objektivt korrekt.

</Reprise>

Jeg må nok bare å si at jeg til stadighet ser vinklinger i en gitt retning fra trådstarter.. derfor det noe unødvendige "sleivsparket".. men det var *egentlig* humoristisk ment fra min side..

Beklager dersom det blir oppfatet annerledes (og det ble/blir det.. derfor sletter jeg den setningen = selvsensur).

Slik *jeg* oppfattet emnet.. så var det en AMD-"fanboi" som ville dra igang (enda) en hatetråd mot Intel.. Det forbeholder jeg meg retten til å mene er unødvendig/feil vinkling.

Dersom tråden var ment som ett innspill om DRM og at ViiV fra Intel er ment å støtte denne oppfattet ikke jeg den vinklingen.. Kanskje jeg er litt treeeg?.. :)

Er det så å forstå at trådstarter mener Intel/ViiV er en "medløper"/forkjemper/støtte i kampen fra større sofware-hus om lisens-kontroll? (Dette har jo vært virkeligheten i mange år for de av oss som driver med software-utvikling... hint: "Dongles"/lisens-servere...etc).

:hmm:

Lenke til kommentar

Er det så å forstå at trådstarter mener Intel/ViiV er en "medløper"/forkjemper/støtte i kampen fra større sofware-hus om lisens-kontroll? (Dette har jo vært virkeligheten i mange år for de av oss som driver med software-utvikling... hint: "Dongles"/lisens-servere...etc).

:hmm:

5648906[/snapback]

En forkjemper er kanskje ikke riktig ord å bruke, men jeg synes godt hardware-bedriftene kunne "sloss" litt mer imot det. Jeg har generelt lite til overs for systemer som bare godtar et properitært system, og ikke noe annet. Denne låsingen av hardware mot bare en type filer er en uting. Det jeg kanskje er mest redd for er at Intel sin inflytelse er såpasss stor at de til tross for dette kan få relativt godt gjennomslag for systemet sitt.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Den frykten er ikke ubegrunnet, men jeg kan ikke se hva som skal stoppe de som faktisk vil "sikre sine verdier" og har den nødvendige innflytelse.

At Intel som den pt. klart største leverandør av hardware til en platform ikke blir påvirket av de kundene som skal kjøre sofware/bruke denne platformen er vel ikke akkurat uventet.

Om det er Intel som er pådriver til en slik utvikling er vel litt uklart.. selv om det kan se ut som de artiklene du linker til fra Inquirer mener det.

Som programutvikler liker jo f.eks. ikke jeg å se at vrien kode jeg har laget blir "gitt bort" til noen som igjen får inntekter på noe jeg ikke ser noe til (har opplevd det mange ganger i den jobben jeg har).. Nå vil jeg dog ikke begynne å kode inn "løsninger" for å sikre at de som bruker programmene jeg har laget må betale meg for å bruke disse..

Jeg har av og til dog lagt inne kommentarer i kildekoden som..

"© Nerdsoft Inc - Codestealers will be punished".. . :)

PS.

Freeware som man lager for å vise hva man kan.. har lyst å vise andre/lyst til at andre skal bruke.. er noe helt annet.. (Det er jo slikt som "fildeling" egentlig var ment/skal brukes til... ikke "stjele" kommersielle produkter.. som det i praksis er tilfelle med alt av fileshare-sw som brukes av "en del" som frekventerer bl.a. dette forumet).. :D

Bare mine tanker om dette... ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...