Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst nettverk, forbedre signal!

Anbefalte innlegg

hei. jeg fikk ikke bredbånd i min leilighet men det gjorde de jeg leier hos. men de ville dele linja si med meg, så trådløst nett ble anskaffet.

men siden hus og leilighet ligger på ett plan og min maskin og di sin maskin ligger i hver sin ende av huset ble ikke akkurat toppers.

så nå trenger jeg tips og triks for å fobedre signalet.

nå kommer sikkert noen til å bare skrive "cantenna!" men trenger litt mer hjelp enn som så!

jeg skal begynne med å lage meg en cantenna!

men siden vi snart får en laptop i hus trenger jeg noe mer.

ok idene jeg har foreløpig:

Lage en cantenna og koble den rett på nettverkskortet.

kjøpe en sånn antenne og koble på ruteren dems

og så tenkte jeg at jeg kunne kjøpe min egen ruter å bruke som repeater, da kan jeg koble cantennaen på den(?)

nettverkskortet jeg har er ett msi pc54g2

og ruteren de har er en d-link di-524

er det noen mulighet for å øke sende styrken på enten ruteren eller nettverkskortet?

Endret av eXa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv en slik:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307210

5647890[/snapback]

hehe 900spenn! nei planen var å kjøpe en normal trådløs ruter til rundt 500kr og bruke den til repeater. det er da mulig det?

når jeg flytter til sommeren trenger jeg en ruter likevell!

men skal først lage meg en cantenna og sette en bedre antenne på ruteren dems!

har ikke kjempe god råd så her er det mest for pengene som teller!

men takk for tips! :thumbup:

Lenke til kommentar

Prøv med en sånn:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300374

Denne har reddet meg mange steder jeg har satt opp nettverk med dårlige signal. En "cantenna" egner seg dårlig innendørs på grunn av at den er veldi retningsbestemt og ikke tar inn reflekser, noe som er viktig når det er innendørs. Men du må også huske på at en antenne ikke er magisk, om du ikke har signal i det heletatt kan ikke en antenne trylle fram signalet. Om du ikke har signal i det heletatt er eneste løsningen å flytte router/ap eller kjøpe en repeater.

Lenke til kommentar
åssen er den i forhold til den antenna jeg linka til tidligere?

er jo bare 1db mindre for halv pris!

5648303[/snapback]

Antennen du linket til er en rundstråle antenne, det vil si at den sender all effekten alle retninger. Den jeg kom med sender hele signalet i en retning, dermed blir signalet mye sterkere.

Lenke til kommentar

ja vet det! men du sa jo nettop at en retningsstyrt antenne(cantenna) ikke ville funke så bra innendørs...

men cantenna har kansje ett smalere område enn den du linka til?

den jeg linket til tenkte jeg jeg kunne sette på dems ruter, kan ikke ha noe voldsome greier slik som cantenna der, og så bruke noe mer fansy hos meg da!

tror nok jeg må ha omni hos dem da de skal bruke nettet og, diverse plasser i huset!

men istede for å kjøpe antenne til 330 kan jeg ikke bare bruke 200 mer og kjøpe en ruter?

Lenke til kommentar

jeg har bestilt deler til cantenna på elfa nå! så får jeg se hvor god den er til mitt bruk

skal bestille noe på psdata så da slenger jeg vel med den 5db omni antenna og!

med mindre noen har noen invendinger...

dlene kom på 345kr... :ermm:

kunne likesågodt kjøpt antenna som the Boz foreslo, men da hadde jeg ikke fått testa cantenna og gleden av å bygge noe selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...