lysbryter Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 I barndomshjemmet har jeg satt opp trådløst nettverk. Men av og til må det være små brudd i tilkoblingen, for når jeg f.eks. skal se på videofeed fra nettet, blir det rett som det er stopp i noen sekunder. Også av og til på MSN er det enkelte meldinger jeg ikke får (uten å få beskjed om det). Jeg velger å tro at det er trådløsforbindelsen og ikke selge nettilgangen det er noen bugs med. Jeg sitter rett ved routeren, så signalet er helt på topp. Hva kan det være? Finnes det noen innstillinger jeg sjekke for å ha mitt på det rene? Her er de harde fakta: Telenor ADSL 1500/300, Speedtouch modem (Telenor), D-Link DI-624 trådløsrouter (m/nyeste firmware). Egendefinert og skjult SSID, SSID broadcast off, Super G with Dynamic Turbo on, WEP-kryptering og PPPoE. Andre vanlige innstillinger er stort sett ikke rørt. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Har vert borti liknende 2 andre steder men der ser jeg at signalet faller kraftig før en detter av nettet. Det har da vert flere andre nett som opperer på samme frekvens/kanal. Ta en site survey og se hvilke kanaler det sends fra i ditt område og velg en som er lengs mulig i andre enden av skalaen og test ut. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå