Gå til innhold

Bildekritikk: Solnedgang i New York

DE1

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tok dette bildet i høst, et bilde jeg tok med risiko.

Det var nydlig solnedgang i New York og hvis jeg hadde hatt kameraet 1 cm mer til venstre ville vi sett frihets-statuen.

Det var som sagt solnedgang og jeg bare MÅTTE ha et bilde av det. Utenom UV-filter slengte jeg kameraet opp mot solten, fokuserte og tok bilde.

Så jeg hadde utrolig flaks med bildet men ble egentlig veldig fornøyd... :yes:

USA-tur289.jpg

Litt skevt kanskje?

Ikke gjort noe med det i Photoshop el.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er uenig i at mannen i solskinnet burde tas bort. Uten ham blir bildet bare et lettere uskarpt solnedgangsbilde, med ham blir det noe spesielt. Uten den uperfekte looken, blir dette for sterilt.

For min del er den første versjonen best, minus alt støvet. Få tilbake mannen. Måten han er et fokuspunkt, inni solstrålen over vannet, var veldig bra. Jeg blir altfor obs på den uskarpe skylinen uten ham, og det var noe som var naturlig så lenge bildet var "av ham".

Lenke til kommentar

Magneska og Eivin_bh: Jeg skjønner godt hva dere mener. Hadde jeg fått med frihetsstatuen som er 1 cm til venstre så hadde det vært bedre. Men så la jeg ikke ut bilde for å vise "Dette er NY" så jeg la det ut som et solnedgangsbilde :)

Tusen takk for mange fine tilbakemeldinger.

Ble også fornøyd med dette bildet:

USA-tur2932.jpg

Ble litt lite i photobucket men dere ser hva det er :p

- Et kjærestepar som kliner i en fontene midt i NY. Veldig stilig motiv. Men det har ikke noe med denne tråden så ber ikke om kritikk på det. (Isåfall på PM) :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...