Gå til innhold

en rusten dregg fra i sommer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nydelig bilde. Jeg er bløt for sterke farger så det der likte jeg. Ufattelig stilig. Er det der uten eller med redigering?  :)

5647650[/snapback]

Har økt kontrasten med Photoshop ellers uredigert

5647654[/snapback]

Regner med at det var temmelig sterke farger på orginalbildet også... :)
Lenke til kommentar
Oj, dette så veldig oppskarpet ut?

5647655[/snapback]

er det bra eller dårlig?

5647664[/snapback]

Jeg trodde først at du hadde kjørt kraftig oppskarping på bildet fordi den delen av dreggen som er nærmest oss var ute av fokus, men når jeg ser mer på bildet så er det mulig det er bare den sterke kontrasten pga sollyset som lurer meg. Ett Canon IXUS 400 har nok en del oppskarping per default uansett. I dette lyset syntes jeg det ble veldig brutalt.

Lenke til kommentar
Oj, dette så veldig oppskarpet ut?

5647655[/snapback]

er det bra eller dårlig?

5647664[/snapback]

Jeg trodde først at du hadde kjørt kraftig oppskarping på bildet fordi den delen av dreggen som er nærmest oss var ute av fokus, men når jeg ser mer på bildet så er det mulig det er bare den sterke kontrasten pga sollyset som lurer meg. Ett Canon IXUS 400 har nok en del oppskarping per default uansett. I dette lyset syntes jeg det ble veldig brutalt.

5647682[/snapback]

Hvordan vet du hvilket kamera jeg har brukt?

Lenke til kommentar
Hvordan vet du hvilket kamera jeg har brukt?

5647883[/snapback]

Dette er bare noe av informasjonen EXIF forteller oss:

Camera Make: Canon

Camera Model: Canon DIGITAL IXUS 400

Image Date: 2005:07:07 15:12:46

Flash Used: No (Auto)

Focal Length: 7.4mm

CCD Width: 7.11mm

Exposure Time: 0.0040 s (1/250)

Aperture: f/7.1

White Balance: Auto

Metering Mode: Matrix

Lenke til kommentar

Hvis vi ser bort fra de tekniske svakhetene (den ekstreme oppskjerpingen til kamera), så er det et fint bilde. Det eneste som må fikses er å rette opp horisonten. Den meldingen går forresten til mange andre. Rett horisont er første bud når man vil vise frem et bilde.

Ellers er jeg veldig svak for bilder av rust, og annen form for forfall. Dette er et bilder jeg kunne tatt selv, og det er et kompliment.

Ps: Jeg tar også bilder med skeiv horisont av og til, men det retter man enkelt opp i Photoshop. Til og med Picasa gjør det med tilfredstillende resultat. Er du forresten sikker på at du ikke har brukt unsharp mask. Synes det virker som en generaltabbe av Canon å gi sine aparater en så kraftig skjerping som default setting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...