spydx Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 eg trenger noen newbie filer på samba. hvordan confe, og sette opp ordentlig! noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Frupp Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Jeg lurer på det samme. Har prøvd ørten howto's Har også prøvd både RedHat 7 og Mandrake. Uten å få det til. Jeg kommer inn på windows maskinen fra Linux men ikke omvendt. swat får jeg heller ikke til å funke. :sad: Frupp - som egentlig har gitt opp Lenke til kommentar
NetRaver Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Bruk SWAT til å konfigurere samba. Det er enkelt og greit.Pass også på og bruk security = share. Og at du har lagt til IP adressene og submasken til nettverket/PC-en(e) som skulle kunne connecte til serveren. Du kan gjøre dette med SWAT, eller redigere /etc/smb.conf eller /etc/samba/smb.conf allt etter hvor filen ligger. Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 I RedHat er det egentlig ganske enkelt med Samba. (Alt dette må gjøres fra maskinen som kjører Linux, og dermed samba...) # er rootprompt # setup velg: system services slå på samba og swat på den runlevelen du kjører på gå ut av setup, skriv # service swat start ta en webbrowser (på samme maskin, swat tillater bare tilkobler fra localhost) og gå mot adresse http://localhost:901 konfigurer når du er ferdig, ta følgende kommandoer mot et rootshell # net start smbd (jeg husker ikke om dette er "samba" eller smbd) så er det på tide å legge inn anonym bruker, slik at andre kommer inn på maskinen din... # smbadduser nobody:nobody bruk blankt passord, slik at det er mulig å browse sharene. deretter skal det meste fungere.. hvis det er noe mer, spør i vei.. Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Hjelp. jeg vil så gjerne har swat opp å kjøre, men jeg får det ikke til. Når jeg skriver service swat start fra root får jeg opp swat: unrecongized service Hva er galt? Har klart å få smbd opp å gå men sliter med swat. Jeg kjører redhat 7.2 Er det noen som kan hjelpe meg. Ps jeg er ikke noe særlig god på linux så jeg trenger ganske basic instrukser mvh Kristian Lenke til kommentar
mojne_tisra Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Da har du ikke SWAT installert.Hent CD2 og installer SWAT pakke så går det greit. Have fun! Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg tror jeg har dwat skjønner du. Jeg installerte linux via nettet så jeg har ingen cd'er men når jeg skriver whereis swat så kommer følgende opp: swat: /usr/sbin/swat /usr/share/swat /usr/share/man/man8/swat8.gz Jeg ville jo anta at jeg hadde swat da? Kristian Lenke til kommentar
mojne_tisra Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 hva slags svar får du fra dette: #rpm -qi swat Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 OK kanskje det ikke er installert da: pakke swat er ikke installert. Men hvordan kan jeg installere det? Kristian Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Når jeg skriver rpm -i swat får jeg swat: lesing av manuskript feilet: suksess Hva er galt? Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Når jeg skriver rpm -qi samba-swat får jeg derimot opp en lang remse, men når jeg skriver service samba-swat start så får jeg unrecognized service. Er det noen som vet navnet på swat tjenesten som jeg kan starte slik at jeg kan konfigurere denne? Håper noen kan hjelpe meg! Kristian Lenke til kommentar
mojne_tisra Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Jeg leste netopp at swat kjøres fra inet, så du kan prøve å restarte inetd eller xinetd service Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå