Vikers88 Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg bytta ut et elendig radeon 9200 med et XFX 6600GT agp, det funker fint hvis jeg ikke spiller, men når jeg spiller kommer det artifacts etter ca. 15min Og når jeg ser i Everest har GPU hastigheten gått ned fra 501MHz til 301MHz Jeg har den nyeste driveren fra nVidia (81,98) og kortet går ikke for varmt. Jeg har en 250W psu, kan det ha noe med detta og gjøre? Kan noen hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Husket å koble til molex kontakten? Kanskje du kan oppgi temp under load? Er vel tre forskjellige svar jeg kommer på: Mulig den ikke får nok strøm. Kjernen klokker seg vel ned ved for lite strøm, blir for varm og er ikke sikker, men tror GPU klokker seg ned når den Idler og opp igjen i 3d apps. Lenke til kommentar
Vikers88 Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Molex kontakten er i ja Men jeg vet ikke temp under load, men jeg har kabinettet oppe så jeg er ganske sikker på at den ikke går varm! Jeg tror ikke den klokker seg ned i 2d, men etter jeg har spilt f.exe San Andreas på full grafikk i ca.15 min så kommer det mange artifacts og alt ser helt jævelig ut Når jeg ser på GPU klokkehastigheten da er den på 301 Så den klokker seg ned hvis den får for lite strøm?? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Du får en feilmelding om den ikke får nok strøm. Da klokker den seg ned. Du kan sjekke temp under load med f.eks Systool Du kan også sjekke hastighet på GPU med dette prog. Gpu kan gå varm selv om kabinettet er åpent. Det er vel ikke "mye" støv på kjøleren til skjermkortet?(lurt å rense den en gang i blant) Eneste jeg kan tenke meg er at gpu går varm når det tar 15 min før det dukker opp artifacts. Lenke til kommentar
Vikers88 Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Du får en feilmelding om den ikke får nok strøm. Da klokker den seg ned.Du kan sjekke temp under load med f.eks Systool Du kan også sjekke hastighet på GPU med dette prog. Gpu kan gå varm selv om kabinettet er åpent. Det er vel ikke "mye" støv på kjøleren til skjermkortet?(lurt å rense den en gang i blant) Eneste jeg kan tenke meg er at gpu går varm når det tar 15 min før det dukker opp artifacts. 5647887[/snapback] Skal teste programmet;) Kortet er btw bare 3dager gammelt:P og kortet idler på 30grader noe som er veldig lavt til å være 6600gt Jo, og jeg har aldri fått opp noen feilmelding angående for lite strøm og at den klokker seg ned, noe som er rart når den faktisk klokker seg ned 200MHz Det må være noe merkelig Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Det er vel forskjell på 2d og 3d speed på kortet. I Win vil kortet typisk kjøre i 2d mode med lavere hastighet. Mener du finner innstillingene i driveren. Se etter 3d hastighet. Men siden det er et nytt kort (greit å vite med en gang) så ville jeg tatt kontakt med kundestøtte der hvor du kjøpe produktet. Lenke til kommentar
Vikers88 Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) OK, nå installerte jeg en gammel driver (61.03), ingen artifacts det var en av de BETA driverene man kan laste ned fra nzone.com, er det noen forskjell på de og de man kan laste ned fra nvidia.com? EDIT: Den nyest BETA driveren funka også Endret 22. februar 2006 av Vikers88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå