Gå til innhold

Hjelp! Jeg prøver å formatere pcen..


Anbefalte innlegg

Eg kan ingenting om temaet, men du (TEE) kan ikkje kome og påstå at Norton og Mcafee ikkje er inkludert i "ethvert oppegående antivirus". For min del blir det relativt latterleg å på noko slik.

 

Det er sjølvsagt mogleg eg berre er vanskeleg og dum, men kva er eit antivirus? Har hørt om antivirusprogram, men ikkje antivirus. ;-)

Endret av Sevald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formatering og Null-skriving av disker er så absolutt to forskjellige ting.

Som nevnt kan det faktisk ligge virus i boot-sektor, m.a.o Master Boot Record(MBR),

og det kan BARE bli slettet ved en Null-skriving av disken.

Så de som tror at de er fri fra virus ved å formatere harddisken tenker ikke på MBR-virus.

 

Så her er jeg helt enig med HÅREK's påstander. :D

 

Når det er flere partisjoner på pc'en på disken ligger det informasjon som ikke blir slettet ved formatering. Det er en grunn til at en kan oppleve å få NTLDR.*** o.l feil.

Har selv aldri fått det, men jeg vet at det lligger informasjon på disken som gjør at en får den og lignende meldinger.

Lenke til kommentar

Dette ble vel patetisk fra TEE, burde vel latt det stoppe her.

 

Men det kunne jo vært interessant å høre hvilket antivirusprogram som faktisk vil protestere? Du har jo utelukket Avast, McAfee, og Norton. Du har da sikkert et som er bedre, og kan forsikre oss om at det hindrer slik skriving?

 

Og hvilken sikkerhetsrisiko skulle det utgjøre å skrive til track 0? At en ellers godkjent applikasjon gjør det kan jo ikke være noe problem. Hvis det er malware som gjør det, vel da har jo antivirusprogrammet allerede sviktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...