LG_91 Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Heihei folkens. Skulle overføre noe musikk fra brodern idag. Men jeg kom ikke inn på hannes maskin, får opp en feilmed\lding om at MSHOME ikke er tilgjengelig. Windowsbrannmuren er slått av. + at det også skjer når jeg slår av min hovedbrannmur. Noen som har noen anelse om hva det kan være? Her er feilmeldinga: Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Har du tatt pc'er ut av nettet ditt i det siste? I server lause nettverk blir ein pc "sjef" over dei andre pc'ane når det gjeld nettverket. Om den pc'n er borte vekk så kan du få den feilmeldingen. Etter ei stund så vil ei ny maskin overta sjefsrollen og alt går som smurt igjen. Men du veit vel navnet eller IP'en til bror din sin pc? skriv inn i adressefeltet \\192.168.1.1 eller \\maskinnavn så skal du komme rett inn på pc'n hans. Prøv det! Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Er en stund siden jeg tok den ut av nettet. Og når jeg er på LAN, er han på samme LANet. Og når vi er på LAN, er det bare våre foreldrer sin PC igjen på nettverket. Jeg har prøvd det med å skrive inn maskinnavnet hans, men får feilmelding om at "Nettverksbanen ble ikke funnet". Hva tror du det kan bety? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå