benlen Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) I dag tidlig merket i Firestarter jeg at det var en utgående koblig på port 6668 (666x iallefall, husker ikke helt) på ircd som hadde holdt på en stund. jeg har tidligere i uka vært plaget av mange ICMP pakker, så jeg filtererte bort alle ICMP pakke typer. Dette kjører jeg på Ubuntu 5.10: apache med php sql tomcat openssh NX server. no-ip.orgs oppdateringsklient +alt annet som fulgte med ubuntu Åpnede porter i Firestarter: 80 8080 22 (har hatt andre porter oppe tidligere) SPØRSMÅL: 1. Har jeg blitt hacket? 2. Må jeg formatere og reinstallere? 3. Hva har jeg gjort feil? Edit: flyttet Endret 22. februar 2006 av benlen Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Spørs om ikke linux forumet er en bedre plass å poste iallefall de to siste spørsmålene. Lenke til kommentar
benlen Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 mulig det... flytter den nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå