bebbetufs Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hei! Holdt på å rydde på disken. I den forbindelse laget jeg noen mapper som jeg skulle putte noen filer i. Mens dette pågikk så avbrøt jeg (jeg bruker wincommander 5.1). Nå får jeg ikke slettet disse mappene. Det er sinnsykt irriterende. Jeg har søkt på forumet og på google, men de fleste svarene går på .avi filer og de funker ikke for meg. Ja, jeg har prøvd dem alikevel. Fikse register, boote i dos, command promt, lukke alle åpne programmer, chkdsk, nero, defrag og safe mode. Ingenting funker. I wincommander og nero står det "could not read from source file or disk" I wincommander står det bare "the file could not be deleted". I Nero vises filen med et "generisk"? ikon. Dvs. den vises ikke som en mappe men som et MSDOS ikon. I Command Promt får jeg bare beskjed om at filen ikke finnes. Noen tips? Tyder dette på at det har skåret seg under reinstallasjonen av XP som jeg gjorde i forgårds, eller er disken min på vei til å ta turen? Alle tips mottaes med takk. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Får du frem en security mappe under egenskaper for mappen? Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 Får ikke engang opp egenskapene! Det skjer ingenting når jeg velger "properties". Lenke til kommentar
BBC Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hva er navnet på mappen(e) ? Lenke til kommentar
Mio Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Slett dem fra dos,det pleier å funke :smile: Har gjort det for meg med noen mapper som er vriene og slette. Mio Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hvorfor ikke bare formater da? Går ikke det så kan du jo lav formatere disken din. Hvis det ikke går så kasten i raskbøtten. Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 Jeg har 60 Gb med filmer, Mp3 progs og diverse andre ting som jeg helst ikke bare vil miste. Jeg har ingen andre disker. Filene ligger på en logisk disk på min eneste harddisk som er en WD100jb. Jeg har ikke plass på C partisjonen til filene og jeg har ikke fått CD brenneren jeg har bestilt enda. I tillegg så formaterte jeg og la inn XP på nytt for noen dager siden og jeg har strengt tatt ikke tid til det en gang til. Jeg kjøre NTFS så jeg får ikke Ghostet C for å gjennoprette etter en format. Mappene heter: Photoshop, diverse og progs. Uansett, takk for forslag så langt. Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Ta blondine trikset og bruk tipex på skjermen, da forsvinner i hvertfall ikonene :razz: Lenke til kommentar
Goldfish Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Prøv å kjør Scandisk og noen liknende programmer, kanskje de fikser folderne hvis det er noe galt med dem. Ellers så pleier jo "del" i command prompt (windows command prompt) å funke for meg, men dette hadde du prøvd? Lenke til kommentar
ols Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 prøv WIPE funksjonen i f.eks. Directory Snoop (demo). I det programmet kan du jo også gå in og se på filene, hvis det har noen interesse... Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 Har prøvd wipe i system works. Får ikke åpnet filen, så det funket ikke. Ser ut som om jeg må ta en reinstall! Huff. Skulle ønske jeg kunne slippe. Får heller ikke slettet i DOS. kanskje blondine trikset er eneste løsning. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 kan tro at en hd feil er tingen.... prøv en full disc check Lenke til kommentar
BBC Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Se om du finner en linux bootdisk, mount inn partisjonen(e) og slett mappene. Det kan muligens fungere, men problemet er at du bruker NTFS, og det støtter vel ikke Linux 100% når det gjelder skriving. Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 Har aldri vært borti linux, så jeg vet ikke hvor jeg skal finne en slik disk. Får søke og se på nettet. Når det gjelder chkdsk så tok jeg en full scan i natt. I morges hadde maskinen bootet ferdig, så jeg regnet med at den ikke fant noe problemer. Lenke til kommentar
Bukks Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Prøv å slette mappene i Nero Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Som sagt: Han har prøvd Nero... Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 23. september 2002 Forfatter Del Skrevet 23. september 2002 Hei igjen. Kjørte nettop Norton Utilities og diskcheck fant at jeg var "critically low on space". Det er jo litt rart siden windows commander og my computer begge sier at jeg har henholdsvis 6.8 Gb og 4.6 Gb på C og D. Finnes det noen måte å fikse dette på? Har som sagt kjørt CHKDSK og Norton Disk doctor uten at de finner noen problemer (bortsett fra det ovenfor). Kan det være dette som gjør at jeg ikke får slettet mappene? Takk Bernhard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå