Gå til innhold

Når har jeg prøvd alt. Får fremdeles ikke slettet mappene

bebbetufs

Anbefalte innlegg

Hei!

Holdt på å rydde på disken. I den forbindelse laget jeg noen mapper som jeg skulle putte noen filer i. Mens dette pågikk så avbrøt jeg (jeg bruker wincommander 5.1). Nå får jeg ikke slettet disse mappene. Det er sinnsykt irriterende. Jeg har søkt på forumet og på google, men de fleste svarene går på .avi filer og de funker ikke for meg. Ja, jeg har prøvd dem alikevel. Fikse register, boote i dos, command promt, lukke alle åpne programmer, chkdsk, nero, defrag og safe mode. Ingenting funker. I wincommander og nero står det "could not read from source file or disk" I wincommander står det bare "the file could not be deleted". I Nero vises filen med et "generisk"? ikon. Dvs. den vises ikke som en mappe men som et MSDOS ikon. I Command Promt får jeg bare beskjed om at filen ikke finnes.

Noen tips? Tyder dette på at det har skåret seg under reinstallasjonen av XP som jeg gjorde i forgårds, eller er disken min på vei til å ta turen?

Alle tips mottaes med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 60 Gb med filmer, Mp3 progs og diverse andre ting som jeg helst ikke bare vil miste. Jeg har ingen andre disker. Filene ligger på en logisk disk på min eneste harddisk som er en WD100jb. Jeg har ikke plass på C partisjonen til filene og jeg har ikke fått CD brenneren jeg har bestilt enda. I tillegg så formaterte jeg og la inn XP på nytt for noen dager siden og jeg har strengt tatt ikke tid til det en gang til. Jeg kjøre NTFS så jeg får ikke Ghostet C for å gjennoprette etter en format. Mappene heter: Photoshop, diverse og progs.

Uansett, takk for forslag så langt.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Kjørte nettop Norton Utilities og diskcheck fant at jeg var "critically low on space". Det er jo litt rart siden windows commander og my computer begge sier at jeg har henholdsvis 6.8 Gb og 4.6 Gb på C og D. Finnes det noen måte å fikse dette på? Har som sagt kjørt CHKDSK og Norton Disk doctor uten at de finner noen problemer (bortsett fra det ovenfor). Kan det være dette som gjør at jeg ikke får slettet mappene?

Takk

Bernhard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...