just-_-me Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) har fått tak i en bedre forsterker, og det dundrer og rister som fy faen! må ha høytalere mer enn 2m unna pc'e skjermen, eller så må jeg bruke "avmagnitisering" ofte... men sliter med en ting, lyden blir så jævlig skarp, har satt treble på null i både winamp, på forsterkeren, og i lydkontrollen til "sound blaster" kortet mitt. Tips? et annet problem: åpnet opp forsterkeren, og kjente på en kjøleribbe, hvor alle transistorer osv er festet til. kjente på den, den var gloheit! tok en temp måler, la ledningen innimellom ribbene, og kom opp 55 grader ca., er det riktig egentlig? eller er forsterkeren for liten til høytaleren da eller noe? Endret 29. mars 2006 av just-_-me Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 husk at når du tar på metall så føles det mye varmere enn det er pga at metall leder varme over til deg veldig godt... og ja, transistor forsterkere kan avgi mye varme. eller så har vi vell vært inne på det før, en forsterker kan i prinsipp ikke være for liten, strømforsyninga i den kan være for liten da... selvfølgelig kan en spille høyere med en forsterker på flere watt, men det betyr ikke at lyden blir bedre... når det gjelder lyden er jeg ikke sikker, men det kan jo hende at det er noe galt med forsterkeren da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå