Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

nyformatert pc, nye vifter, pc restarter i bruk

Anbefalte innlegg

uhm, som emne sier så restarter pc'en seg uten videre når den er i bruk.

Den restarter når jeg spiller wow, eller når jeg surfer på internett.

Det rare er at jeg kan gå afk i wow uten at den restarter (vanligvis restarter den etter rundt 5min, så jeg får skynde meg)

Jeg formaterte pc'en i går, satt å spillte wow i flrer timer uten problemer, idag har den stoppet helt opp. Jeg kjøpte nye vifter til cpu, og grafikkort for ikke lenge siden, og de funker perf. Jeg skrudde av automatisk vifterstyring (bios/hovedkort) i tillfelle den skulle være litt feil, men det hjalp ikke i det hele tatt, den går nå også med åpent kabinett, og rommet er ganske kalt, så temperatur skal ikke være problemet.

Jeg har da kommet opp med 3 alternativer;

-dårlig kontakt mellom noen punkter i pc?

-for svak cpu? (350w forton/source-har 1hdd, amd 64 3000+, dvd-rom, radeon 9800xt, K8 hovedkort, uhm, vet egentlig ikke helt, var sånn pc jeg kjøpte på obs. :p)

-siden jeg kjøpte pc på obs, er det ikka alle delene som akkurat er kvalitet på ;s. jeg har alltid sett på hardisken min som en flaskehals i systemet.

hm, rart at pc'en ikke har restarta enda ;/

noen som har forslag?

Endret av jsdf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og ja, jeg lastet ned nyeste driver til all komponenter, tror jeg, har oppgradert, cpu, hovedkort? (hadde på cd fra da jeg kjøpte pc) nyeste ati-catalyst driver.

og drivere til skjerm og mus osv

..........

uhm, den restartet igjen like etter at jeg postet denne, da la jeg merke til at hastigheten til viften til cpu'en gikk nedover før restart, selv om jeg har slått av automatisk vifterstyring.

...........

kjøpte forresten et lydkort forrige uke, om de bruker litt strøm ;p (audigy 2 ZS)

...........

Koblet ut dvd-romen i tillfelle strømmen skulle ha noe å si, men jeg har egentlig ikke mange komponenter som trekker strøm. Restarter fortsatt, en annen ting er at den ikke slår seg av heller. trykker jeg alt-f4 og turn off, får jeg feilmelding om at razer programvaren ikke svarer, så går den tilbake til windows å står der. om jeg da trykker på noe får jeg feilmelding om at pc'en slår seg av ;/. ville vurdert å formatere, hadde det ikke vert for at jeg gjorde det igår....

Endret av jsdf
Lenke til kommentar
og ja, jeg lastet ned nyeste driver til all komponenter, tror jeg, har oppgradert, cpu, hovedkort? (hadde på cd fra da jeg kjøpte pc) nyeste ati-catalyst driver.

og drivere til skjerm og mus osv

..........

uhm, den restartet igjen like etter at jeg postet denne, da la jeg merke til at hastigheten til viften til cpu'en gikk nedover før restart, selv om jeg har slått av automatisk vifterstyring.

...........

kjøpte forresten et lydkort forrige uke, om de bruker litt strøm ;p (audigy 2 ZS)

...........

Koblet ut dvd-romen i tillfelle strømmen skulle ha noe å si, men jeg har egentlig ikke mange komponenter som trekker strøm. Restarter fortsatt, en annen ting er at den ikke slår seg av heller. trykker jeg alt-f4 og turn off, får jeg feilmelding om at razer programvaren ikke svarer, så går den tilbake til windows å står der. om jeg da trykker på noe får jeg feilmelding om at pc'en slår seg av ;/. ville vurdert å formatere, hadde det ikke vert for at jeg gjorde det igår....

5646859[/snapback]

Jeg hadde et lignende problem med min forrige pc! Fant etterhvert ut at det var rambrikkene som gikk for varme. Pc'n ble stabil igjen etter at jeg fikk satt en kjølevifte mot dem

Lenke til kommentar

har hatt pc'en lenge, aldri hatt problemer med det før. Jeg tenkte litt å kom på at du kanskje kunne ha rett siden den ikke har vert i bruk 24/7 før de 4 siste dagene. tok ut minne brikkene, som var veldig varme. Lot pc'en stå i et rom på 10c i 5-6timer. Kom tilbake, fortsatt en 10c i rommet, satte de inn igjen.. fortsatt samme problem, så nei :(

Lenke til kommentar

hehe, fant ut av problemet etter å se ganske lenge rundt forumet og få testet ut litt.

Det viste seg at razer programmet hadde litt problemer med installasjonen, derfor begynte den å dumpe (minne)? så jeg gikk inn i msconfig å slo den av under oppstart (det var derfor pc'en ikke vill slå seg av) :)

nå fungerer allt perfekt, utenom det at jeg ikke klarer å avinstallere razer porgramvaren, og har derfor ikke skikkelig driver til musen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...