AndersT2 Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Jeg må lodde en VGA plugg på en skjerm kabel. Denne har 5 ledere, hvordan skal disse kobles? EDIT: Er dette riktig skjema? Og skal jeg da bruke PC to monitor og Monitor to PC lederene, som blir 5 tilsammen. Endret 22. februar 2006 av AndersT2 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Det er riktig skjema, men hvis du har bare 5 ledere å koble så har du vel blingsa med noe? Pin 9 er ikke i bruk, og du kan klare deg uten å koble pin 4, 11, 12, 15. Så da burde det være minst 10 pinner å koble. Kanskje det er snakk om 5 coax kabler? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg regner med at det har vært en VGA til BNC kabel (coax eller component). Kabelen inneholder fargene Blå, Sort, Rød, Grønn og Hvit, samt jording. Så jeg tipper kabelen skal koples etter fargene på 1,2 og 3, samt 5 for jordingen. Og 13 og 14, slik at alle PC to Monitor blir brukt. Men hvilken av Sort og Hvit skal på 13 og 14? De kom med en VGA til 5xBNC kabel, som sikkert har blitt brukt som overgang fra PC til Coax, og så omvendt igjen når de har brukt projektoren. For oppe ved projektoren så var det en VGA kabel, og Component i BNC. Så jeg har kjøpt inn en hann kontakt til å lodde på, samt en kjønnsvender slik at de kan kople på vanlige kabler (tok hann i stedet hunn siden det ikke var mulig å skru dem sammen). Men Sort og Hvit til hvilken pinne? Eller så tar jeg å koplet på en annen VGA kabel og piper ut, for jeg tipper de skal være like i hver ende. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hvis du har VGA plugg i andre enden burde det være grei skuring, begge ender skal jo kobles likt. Hvis du har sortert ut R G og B så er de to andre Hsync og Vsync, altså pin 13 og 14. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå