RBW Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 OCZ kommer nå med en oppjustert utgave av sin Gold Gamer eXtreme-serie. 1 GHz-terskelen er nå nådd. Les mer Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 spennende skulle likt og fått sett en test av disse på HW så fort som mulig Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Og jeg som skal på Cebit messen i mars. Får vel ta en titt på disse brikkene. Lenke til kommentar
adnan Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hvis man sammenligner dem med Geil sine så er vell Geils sjappere timings på. Men ja en test hadde gjort susen Lenke til kommentar
eternal Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 hva i svarte granskauen er alt dette maset om rambrikker som er god for spilling? finnes det noen innebygde algoritmer i disse brikkene som utløser et fps skred over "vanlige" brikker. jeg gremmes. jeg gremmes stadig over brukeranmeldelser og reklamer som maser om at en visst modell er bra for spilling. hva i helvete har dette med spilling å gjøre? en rambrikke er en rambrikke. data ut data inn. om noe er raskt for prime95, så er det jo raskt for spiling og. og databaser for den del. hva blir det neste? at usb tilleggskort som musen plugges i er bra for spilling? skjermkort som er "jææævli bra til kompilering"? . at svartlakk er bra for rallycross? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Det ser ut som helt greie moduler som i følge spesifikasjonene skal klare en god del overklokking. Håper dette er med på å presse DDR2-800 ned til mer normale priser. (Per i dag koster jo DDR2-800 omentrent dobbelt så mye som DDR2-533). Jeg tror at DDR2-800 kan bli standarden fra og med 2006 til 2008 slik som DDR-400 har vært standarden mellom 2003 og 2005. Så snart prisene på denne hastigheten begynner å bli normale så tror jeg man kan forvente å kunne bruke brikkene sine ganske lenge, 2-3 år, selv om man skifter hovedkort i den perioden. Lenke til kommentar
Timetraveler Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 hva i svarte granskauen er alt dette maset om rambrikker som er god for spilling? finnes det noen innebygde algoritmer i disse brikkene som utløser et fps skred over "vanlige" brikker. jeg gremmes. jeg gremmes stadig over brukeranmeldelser og reklamer som maser om at en visst modell er bra for spilling. hva i helvete har dette med spilling å gjøre? en rambrikke er en rambrikke. data ut data inn. om noe er raskt for prime95, så er det jo raskt for spiling og. og databaser for den del. hva blir det neste? at usb tilleggskort som musen plugges i er bra for spilling? skjermkort som er "jææævli bra til kompilering"? . at svartlakk er bra for rallycross? 5646847[/snapback] Kan ikke sies bedre. Det er så mye informasjon idag om alt mulig, men det har sin bakdel......Folk som ikke vet bedre blir jo lurt trill rundt, men slik har det jo vært i alle år. Folk bør bruke hue før lommeboka.... Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Synes synd på de som ikke vet noe om pc. Som eternal sa så er det same shit. Off topic: Nå tengte jeg på elkjøp som setter "!" i nesten alle setninger så pc'en skal virke spesiel og god. 60Gb! 256mb RAM! osv. Endret 22. februar 2006 av Håkki Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Eternal: kan ikke disse brikene sammenlignes med entusiastbrikker som f.eks. Ballistix-minne fra crucial ? og er det ikke slik at ram med timings som f.eks. 2-2-2-5 er bedre(mer fps) enn f.eks. 4-4-4-4-8 ? Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 hva i svarte granskauen er alt dette maset om rambrikker som er god for spilling? finnes det noen innebygde algoritmer i disse brikkene som utløser et fps skred over "vanlige" brikker. jeg gremmes. jeg gremmes stadig over brukeranmeldelser og reklamer som maser om at en visst modell er bra for spilling. hva i helvete har dette med spilling å gjøre? en rambrikke er en rambrikke. data ut data inn. om noe er raskt for prime95, så er det jo raskt for spiling og. og databaser for den del. hva blir det neste? at usb tilleggskort som musen plugges i er bra for spilling? skjermkort som er "jææævli bra til kompilering"? . at svartlakk er bra for rallycross? 5646847[/snapback] Du har et sinnsykt godt poeng der Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 og er det ikke slik at ram med timings som f.eks. 2-2-2-5 er bedre(mer fps) enn f.eks. 4-4-4-4-8?5647122[/snapback] Vel, det kommer an på hva man måler de tallene ut fra. 2 klokkesykluser a 400MHz er f.eks dårligere responstid enn 4 klokkesykluser a 1000MHz. Men hvis man sammenligner brikker som går på samme klokkefrekvens så er det riktig det du sier. Vel og merke, dersom responstiden på minnet spiller noen rolle for det spillet og oppløsningen som brukes. Og selv da bruker det å ha relativt lite å si. Så ja, det har noe å si, men det er kun i bestemte situasjoner og forskjellen er ikke særlig stor. Når vi snakker om å få best mulig spill-opplevelse for et gitt budsjett så må man også vurdere dette opp mot andre ting å bruke pengene på. F.eks vil det i mange situasjoner lønne seg å heller velge dobbelt så mye minne med vanlig responstid i stedet for vanlig mengde med lav responstid. Eller f.eks bruke en tusenlapp mindre på minne til fordel for å heller bruke den tusenlappen på et litt råere skjermkort. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 og er det ikke slik at ram med timings som f.eks. 2-2-2-5 er bedre(mer fps) enn f.eks. 4-4-4-4-8?5647122[/snapback] Vel, det kommer an på hva man måler de tallene ut fra. 2 klokkesykluser a 400MHz er f.eks dårligere responstid enn 4 klokkesykluser a 1000MHz. Men hvis man sammenligner brikker som går på samme klokkefrekvens så er det riktig det du sier. Vel og merke, dersom responstiden på minnet spiller noen rolle for det spillet og oppløsningen som brukes. Og selv da bruker det å ha relativt lite å si. Så ja, det har noe å si, men det er kun i bestemte situasjoner og forskjellen er ikke særlig stor. Når vi snakker om å få best mulig spill-opplevelse for et gitt budsjett så må man også vurdere dette opp mot andre ting å bruke pengene på. F.eks vil det i mange situasjoner lønne seg å heller velge dobbelt så mye minne med vanlig responstid i stedet for vanlig mengde med lav responstid. Eller f.eks bruke en tusenlapp mindre på minne til fordel for å heller bruke den tusenlappen på et litt råere skjermkort. 5647220[/snapback] Tenkte ikke en sammenligning mellom DDR og DDR2, men siden jeg ikke har greie på timings på DDR2, så brukte jeg DDR som eksempel. Forskjellen er nok minimal, og grunnlaget for å kalle disse "spillebrikker" er nok veldig tynn, men skal du ha det absolutt beste til spill, er det vel entusiastbrikker som gjelder(f.eks. disse). Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg vil heller kalle slike brikker "overklokkings brikker". Jeg kjøpte mine nåværende for lett å klokke til 275. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 "Xtreme Thermal Convection" ? Skal de termiske egenskapene til minnet bli bedre ved at man limer på perforert metall på det? Som nevnt i denne tråden så er det synd at så mange med lite peiling skal bli lurt av produsentene. Ting begynner å anta latterlige dimensjoner, bare se på disse Stupid1ty-kortene til creative Lenke til kommentar
eternal Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) bare se på disse Stupid1ty-kortene til creative 5651836[/snapback] abit er det vel Endret 23. februar 2006 av eternal Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Det som forundrer meg er at de sikter seg inn mot "gamere" med slike produkter. Gamere har vel forhåpentligvis litt mer peiling på hardware. Jeg hadde foretrukket ordinære kjølere slik jeg har på mitt PC4000 EB(infineon), da disse nok blir støvsamlere. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 bare se på disse Stupid1ty-kortene til creative 5651836[/snapback] abit er det vel 5651839[/snapback] Abit OG Creative Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå