Gå til innhold

Fiskebåt til kai i fiskevær

auditman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pent motiv, men jeg synes bildet var for uklart.

Hva var meningen å få i fokus på dette bildet? For her er vel egentlig ingenting i fokus og det blir bare ett helt vanlig bilde.

En ekstra fin ting er vel om du hadde klart å fått med navnet og registreringsby på båten som ligger ved kaien :)

Lenke til kommentar
En ekstra fin ting er vel om du hadde klart å fått med navnet og registreringsby på båten som ligger ved kaien :)

5646544[/snapback]

Jeg har da åpenbart fått det med, men bildet er krympet og teksten er derfor uleselig.

5646561[/snapback]

Vel. Om du kunne lastet opp fullversjonen av bildet så kansje det hadde vert lettere å se :)

Men ihvertfall som jeg sa i første post: Motivet er fint, men mangler fokus og er utydlig. Brukte ikke stativ?

Lenke til kommentar

Denne eksponeringen trenger da ikke stativ:

Camera Make: SONY

Camera Model: DSC-V3

Image Date: 2005:02:22 11:44:14

Flash Used: No

Focal Length: 7.0mm

Exposure Time: 0.0031 s (1/320)

Aperture: f/8.0

ISO equiv: 100

White Balance: Auto

Metering Mode: Matrix

Exposure: program (Auto)

Lenke til kommentar
Ser litt på vegetasjonen og det ser jo ut som det er i NordNorge en plass, la meg gjette på Finnmark eller Lofoten/Vesterålen..........

5646705[/snapback]

Farlig bra tippet! Clue: det er ikke reinsdyr der. :)

Fint om du gidder å si noe om bildet også...

Lenke til kommentar
Ser litt på vegetasjonen og det ser jo ut som det er i NordNorge en plass, la meg gjette på Finnmark eller Lofoten/Vesterålen..........

5646705[/snapback]

Farlig bra tippet! Clue: det er ikke reinsdyr der. :)

Fint om du gidder å si noe om bildet også...

5646733[/snapback]

hehe, jeg er ikke så glink med billedkritikk men jeg synes den lille holmen til venstre var litt i veien. Ellers så synes jeg det er et fint bilde.

Ikke reinsdyr?..... da snakker vi vel om Nordland, men det er jo umulig å tippe. Selv er jeg fra Lofoten men drar liksom ikke kjensel på noe av alle de milliarder av fiskevær vi har. Fikk litt hjemlengsel av dett........ greit at vi skal en tur nordover i sommer da.

Lenke til kommentar
Trådstarter, hold tråden ON TOPIC! Du bad selv om å få kritikk på bildet ditt, dette er ingen geografikonkurranse.

5646883[/snapback]

Våsprat!

Jeg ba også om at det ble gjettet på hvor bildet er tatt.

Det handler om bildet hele veien. Hva er off topic mener du?

Lenke til kommentar

Liker, og tar slike bilder selv. Dette er ikke et unntak i så måte. Det eneste jeg lurer på er om det er helt i fokus. Det er mulig jeg tar feil, men jeg synes det har en litt generell uskarphet. Det kan også ligge i komprimeringen, eller i min monitor. Fint bilde fra vår vakre kyst er det uansett.

Lenke til kommentar
Lofoten er spot on, nærmere bestemt.......................??

5646858[/snapback]

Akkurat hvilket fiskevær i Lofoten det er har fint lite med bildet å gjøre. Derfor betegner jeg det, sammen med den overdrevne punktum-bruken din, som off-topic.

Kategorien "Bildekritikk" skal brukes til bildekritikk, ikke geografi-gjetting.

Lenke til kommentar

Men det er jo tusenvis av andre tråder som har "avsporet" der man har snakket om andre ting enn billedkritikk. Så å kritisere en for å være litt "OT" er vås!

Prøv å se gjennom de siste 30 postene og se at det snakkes om andre ting enn bare billedkritikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...