auditman Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Ber om ærlig og konstruktiv kritikk av et bilde jeg tok på en reise jeg gjorde for ett år siden eller så. red: case closed. Endret 23. februar 2006 av auditman Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Pent motiv, men jeg synes bildet var for uklart. Hva var meningen å få i fokus på dette bildet? For her er vel egentlig ingenting i fokus og det blir bare ett helt vanlig bilde. En ekstra fin ting er vel om du hadde klart å fått med navnet og registreringsby på båten som ligger ved kaien Lenke til kommentar
auditman Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 En ekstra fin ting er vel om du hadde klart å fått med navnet og registreringsby på båten som ligger ved kaien 5646544[/snapback] Jeg har da åpenbart fått det med, men bildet er krympet og teksten er derfor uleselig. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 En ekstra fin ting er vel om du hadde klart å fått med navnet og registreringsby på båten som ligger ved kaien 5646544[/snapback] Jeg har da åpenbart fått det med, men bildet er krympet og teksten er derfor uleselig. 5646561[/snapback] Vel. Om du kunne lastet opp fullversjonen av bildet så kansje det hadde vert lettere å se Men ihvertfall som jeg sa i første post: Motivet er fint, men mangler fokus og er utydlig. Brukte ikke stativ? Lenke til kommentar
auditman Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Hehe, fullversjonen kommer ikke med det første i alle fall. Brukte ikke stativ nei, men jeg satte kameraet på et rekkverk. Lenke til kommentar
kak Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Denne eksponeringen trenger da ikke stativ: Camera Make: SONYCamera Model: DSC-V3 Image Date: 2005:02:22 11:44:14 Flash Used: No Focal Length: 7.0mm Exposure Time: 0.0031 s (1/320) Aperture: f/8.0 ISO equiv: 100 White Balance: Auto Metering Mode: Matrix Exposure: program (Auto) Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Kan hende det, men jeg synes bildet var ganske uklart og tenkte kansje det kunne ha noe med at han ikke har holdt kameraet lenge nok i ro, men tok nok feil Lenke til kommentar
BMP Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Ser litt på vegetasjonen og det ser jo ut som det er i NordNorge en plass, la meg gjette på Finnmark eller Lofoten/Vesterålen.......... Lenke til kommentar
auditman Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Ser litt på vegetasjonen og det ser jo ut som det er i NordNorge en plass, la meg gjette på Finnmark eller Lofoten/Vesterålen.......... 5646705[/snapback] Farlig bra tippet! Clue: det er ikke reinsdyr der. Fint om du gidder å si noe om bildet også... Lenke til kommentar
kak Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Fint bilde, men som også andre påpeker, så sliter jeg med å finne noe fokuspunkt i bildet.... altså noe som skal trekke oppmerksomheten min. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Ser litt på vegetasjonen og det ser jo ut som det er i NordNorge en plass, la meg gjette på Finnmark eller Lofoten/Vesterålen.......... 5646705[/snapback] Farlig bra tippet! Clue: det er ikke reinsdyr der. Fint om du gidder å si noe om bildet også... 5646733[/snapback] hehe, jeg er ikke så glink med billedkritikk men jeg synes den lille holmen til venstre var litt i veien. Ellers så synes jeg det er et fint bilde. Ikke reinsdyr?..... da snakker vi vel om Nordland, men det er jo umulig å tippe. Selv er jeg fra Lofoten men drar liksom ikke kjensel på noe av alle de milliarder av fiskevær vi har. Fikk litt hjemlengsel av dett........ greit at vi skal en tur nordover i sommer da. Lenke til kommentar
auditman Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Lofoten er spot on, nærmere bestemt.......................?? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Trådstarter, hold tråden ON TOPIC! Du bad selv om å få kritikk på bildet ditt, dette er ingen geografikonkurranse. Lenke til kommentar
auditman Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Trådstarter, hold tråden ON TOPIC! Du bad selv om å få kritikk på bildet ditt, dette er ingen geografikonkurranse. 5646883[/snapback] Våsprat! Jeg ba også om at det ble gjettet på hvor bildet er tatt. Det handler om bildet hele veien. Hva er off topic mener du? Lenke til kommentar
kak Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Moderator har rett i at dette forumet skal brukes til Bildekritikk, ikke til geografikunnskaper! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Liker, og tar slike bilder selv. Dette er ikke et unntak i så måte. Det eneste jeg lurer på er om det er helt i fokus. Det er mulig jeg tar feil, men jeg synes det har en litt generell uskarphet. Det kan også ligge i komprimeringen, eller i min monitor. Fint bilde fra vår vakre kyst er det uansett. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Lofoten er spot on, nærmere bestemt.......................?? 5646858[/snapback] Akkurat hvilket fiskevær i Lofoten det er har fint lite med bildet å gjøre. Derfor betegner jeg det, sammen med den overdrevne punktum-bruken din, som off-topic. Kategorien "Bildekritikk" skal brukes til bildekritikk, ikke geografi-gjetting. Lenke til kommentar
kak Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg synes ikke at bildet er uskarpt, det er bare ikke "crisp clear" skarpt. Hvis man skarper opp bildet blir det kanskje overdrevent skarpt? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Men det er jo tusenvis av andre tråder som har "avsporet" der man har snakket om andre ting enn billedkritikk. Så å kritisere en for å være litt "OT" er vås! Prøv å se gjennom de siste 30 postene og se at det snakkes om andre ting enn bare billedkritikk. Lenke til kommentar
kak Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Nå blir dette bare mer og mer off topic men la gå: Når trådstarter OPPFORDRER til en gjettekonkurranse, så blir dette mer off topic enn hva jeg har sett i de andre trådene i dette forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå