skarsk Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hei, har noen vært borti en scanner i A5-format? Hadde vært greit å hatt med seg på reiser med min ultraportable laptop. (ja, jeg vet at jeg kan bruke dkamera, men belysningen av et flatt motiv kan være kinkig) Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hei, har noen vært borti en scanner i A5-format?Hadde vært greit å hatt med seg på reiser med min ultraportable laptop. (ja, jeg vet at jeg kan bruke dkamera, men belysningen av et flatt motiv kan være kinkig) Nei, jeg kjenner ikke til A5-skannere. Men det finnes superportable A4-skannere som ser ut som en papirrull, og som du kan føre papirark og bilder gjennom. Kunne noe slikt være hva du trenger? Det er vanskelig å vite, når du ikke sier hva du skal skanne. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Den skanneren blir for begrenset fordi man kan ikke skanne en tredimensjonal gjenstand, men takk for svar. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Den skanneren blir for begrenset fordi man kan ikke skanne en tredimensjonal gjenstand, men takk for svar. 5657203[/snapback] Men en A5-scanner vil jo ikke kunne scanne inn større 3D-gjenstander enn A5? Sorry, men det var en heller uvanlig (og for å si det pent - tullete) begrunnelse. Hvorfor i all verden vil du scanne inn 3D-objekter i stedet for å bruke kameraet på dem? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Sorry, men det var en heller uvanlig (og for å si det pent - tullete) begrunnelse. Hvorfor i all verden vil du scanne inn 3D-objekter---? Hvis du leser Telescopos sitt innlegg, ser du at man bare kan scanne ark. Et ark regner jeg som todimensjonalt siden tykkelsen er ubetydelig, og ei bok f.eks., er tredimensjonal, pga tykkelsen. Men en A5-scanner vil jo ikke kunne scanne inn større 3D-gjenstander enn A5? Å sette sammen to eller flere bilder sømløst, automatisk og perfekt, er svært enkelt. Hvorfor i all verden vil du scanne inn 3D-objekter i stedet for å bruke kameraet på dem? Å bruke kamera kan lett gi fortegning, ulik eksponering over en flate og ulik fokusering av flateområdet, mens en scanning blir perfekt. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hvorfor skriver du ikke litt mer utfyllende i spørsmålet ditt da, i stedet for at vi skal kaste bort tida på å komme med "feil svar", og så spørre og grave etter mer opplysninger for å finne en løsning for deg? Å bruke kamera kan lett gi fortegning, ulik eksponering over en flate og ulik fokusering av flateområdet, mens en scanning blir perfekt. 5657962[/snapback] Med et bra kompaktkamera med vridbar skjerm og eventuelt et lite lommestativ vil du komme langt. Ellers er det kjempeenkelt å fikse eventuelle problemer i PS. Du har fortsatt ikke sagt noe om hvilke bøker du skal scanne inn, så det dukker nok opp noen flere krav... Jeg hadde forøvrig for mange år siden en håndscanner som jeg rullet over papiret. Funket forsåvidt greit nok, og kunne også scanne inn bøker uten problem. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Hvorfor skriver du ikke litt mer utfyllende i spørsmålet ditt da, i stedet for at vi skal kaste bort tida på å komme med "feil svar", og så spørre og grave etter mer opplysninger for å finne en løsning for deg? Spørsmålet er klart og tydelig, og ble besvart av Telescopos på en utmerket måte. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 (endret) Spørsmålet er klart og tydelig, og ble besvart av Telescopos på en utmerket måte. 5658257[/snapback] Det ble det slett ikke! Svaret ditt var at hans forslag ikke passet deg.Han avslutter jo også med Det er vanskelig å vite, når du ikke sier hva du skal skanne.Og det har han helt rett i! ------------------------------------- Jeg tror vi setter punktum her. Stenges. Endret 25. februar 2006 av skarsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg