appelsinbrus Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Driver å rydder opp i et nettverk her, er noen pcer som driver å sender ut spam.. Har ip-adresse til disse pcene, men klarer ikke å finne dem på nettverket. Pcene skal være på, ettersom vi finner ip-ene, men finner ikke navn på de når vi søker. (skriver \\ip-adresse, da skal jo pcen komme opp) En ting til, jeg pinga mot www.vg.no, og det funka greit, men www.dagbladet.no funka ikke. Flere andre sider som heller ikke funka. Hvorfor er det sånn? Har ikke brannmur på. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 hvordan det er med dagbladet vet jeg ikke, men bl.a itavisen svarer rett og slett ikke på ping-forespørsler. hvis du har en router med dhcp, vil det stå der hvilkenpc de forskjellige ip'ene tilhører. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Driver å rydder opp i et nettverk her, er noen pcer som driver å sender ut spam.. Har ip-adresse til disse pcene, men klarer ikke å finne dem på nettverket. Pcene skal være på, ettersom vi finner ip-ene, men finner ikke navn på de når vi søker. (skriver \\ip-adresse, da skal jo pcen komme opp) En ting til, jeg pinga mot www.vg.no, og det funka greit, men www.dagbladet.no funka ikke. Flere andre sider som heller ikke funka. Hvorfor er det sånn? Har ikke brannmur på. 5646142[/snapback] Funker fint og pinge dagbladet her (ISP:Telenor) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå