chase Skrevet 22. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Prosjekt ArcticIce Hei har blitt sponset av: Jeg har et NZXT trinity classic kabinett som skal moddes... Det jeg i hovedsak har tenkt å gjøre er å gjøre min pc et bedre syn. I begynnelsen hadde jeg tenkt å ha blå katoder, men etterhvert fant jeg ut at dette var veldig mye brukt og etter litt bildetitting på hvordan-ser-deres-pc-ut-inni-tråden, fant jeg ut at med UV lys kunne jeg gjøre det litt mer på min måte og jeg likte det "tørre" utseende f eks på sleeves osv. Jeg vil legge til at jeg er ganske ny på dette og at jeg tar imot all konstruktiv kritikk, tilbakemelding. Et bilde fra loggen Petter Endret 17. februar 2007 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) hei igjen ja jeg har tenkt å kappe et hull i front hvor jeg skal ha vifte inntak... denne er in progress som dere sikkert ser. jeg har tenkt å lage vindu i siden med det UV blåe plexi glasset jeg har for hånden, det har jeg tenkt å bolte fast utenpå med umbrako bolter og jeg tror det vil gi en stilig effekt da det UV blå plexi-glasset lyser i blått i kantene når det er belyst med UV-lys. hva tror dere? jeg har planer om å lage et 120mm uttak i topp, men dette vil ikke komme før senere pga jeg ikke har en 120mm vifte for hånden akkurat nå. bak på kabinettet har jeg målt opp og der skulle det være plass til to 80mm vifter. det jeg har tenkt å gjøre med de er å skjære ut slik at jeg kan feste litt plexi-glass på der bak og deretter feste de to 80mm'erene i plexiglasset. hvordan høres dette ut? En ting jeg er ferdig med, er å sleeve PSU'en. slenger inn før og etter bilder her... hva synes dere? PS: jeg holder på å lakkere, sparkle viften jeg holder på med. vifte update kommer senere i dag Endret 5. oktober 2006 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 UPDATE! takk takk viften er en silverstone 80 mm vifte og alt du ser på det bildet består av en tupp på proppellen på en radiostyrt fly(spinner visstnok), en 80mm trakt og viften. viften kommer med viftestyring og går fra 17-35 db. Link: http://www.silverstonetek.com/products-fm81.htm jeg holder på å lakkere viften nå, jeg måtte pusse den ned igjen da første forsøk ble en fiasko. her er to like vifter etter at jeg tok ut innmaten i den ene... før lakkering, teste form og utseende litt sparkling: primær: første gang, ble ganske dårlig, så da er det bare å pusse ned og lakke på nytt: pusset ned: andre gang, fornøyd denne gang Trakten: primær: lakk: hele viften in action... EDIT: Denne viften er veldig gøy for andre å ta i når den snurrer rundt, slik at den stopper. Som et resultat av dette, er lakken helt ødelagt, så jeg legger ut bilder av den nye lakkeringen (lakkering #3) senere i posten (linker til denne når den er ferdig) Petter Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Spart til senere post Endret 5. oktober 2006 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) UPDATE! Hei Nå har jeg skjært ferdig ut sidedøren. Ble ganske fornøyd med resultatet, tok det med dremelen. Tegnet opp og klar til å begynne: Andre siden: Ferdig! Her er sånn det kommer til å bli, jeg skal ha et lakkert plexiglass der som brønnen vises. Det hullet som var fra før er et første-mod- vindu, jeg laget uten å tenke meg om :\ Sånn det er : Det var det for denne gang. Skal skjære hull i fronten i morgen tenker jeg. PS har lyst å høre hva dere synes om viften.. Mvp Petter Endret 5. oktober 2006 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) UPDATE! Hei igjen, Som jeg lovet så skulle jeg skjære ut hull i fronten i dag. Den er halvveis ferdig, dvs at jeg har skjært ut et rundt hull, men alu platen som skal være foran er ikke ferdig utskjært. Her er noen bilder Første utskjæring: Med trakten i: Etter litt dremling Den alu platen jeg snakket om som ikke er ferdig enda: Med viften i front: Er selvfølgelig masse finpussing som gjenstår, men jeg klarte ikke vente med å legge ut disse bildene Petter Endret 5. oktober 2006 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Her er utskjæringen av 120mm viftehullet bak: Bilder: Etter: Bare en liiten update.. Skal skjære ut aluen i front nå etterpå tenker jeg... Petter Endret 5. oktober 2006 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Hei Nå har jeg satt sammen dataen for en liten test view. Fronten er ferdig skjært ut og jeg har tatt viften lenger frem, som følge står trakten halvveis ut foran, men dette skal selvfølgelig fikses en av dagene. Vinduet skal jeg begynne på en av dagene, skal bare teste på en liten bit med plexi å få kantene helt klare...har 1200 (korning) pussepapir Jeg har litt blå UV maling på lager, noen som har noe forslag hvor jeg kan bruke den? DVD rom: Igjen: Trakt som står ut Vifte, ble litt bedre når den kom litt ut: Front som skal skjæres ut: Og sånn den ser ut nå: Petter Endret 5. oktober 2006 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Har nå tatt UVblå maling på CPU-viften, og det ble en fin effekt på Her er viften: Her er en overall (litt rotete men men): Petter Endret 5. oktober 2006 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) UPDATE! Hei I dag har jeg skjært ut, pusset og installert UV plexiglasset. Som dere kanskje ser ut ifra bildene, mangler jeg enda den andre plexibiten. Denne kommer antagelig neste helg. Det er veldig rotete inni pcen på disse bildene, men la gå: Med UV lys og lys i rommet: Med UV lys og ingen lys i rommet: Legger inn et bedre bilde: UV lyset spiller kameraet et lite puss her..hva synes dere? Petter Endret 5. oktober 2006 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) I dag har jeg gjort litt arbeid.. Mens jeg ikke fikk sove i går ramlet det inn masse plexi ideer. Jeg tenkte å lage en "p" i plexi og ha denne som logo et eller annet sted. Jeg skal også lage et stykke i aluminium som viser "P". Legger inn bilde av "p"'en Petter Endret 5. oktober 2006 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Hei igjen Har tatt noen bilder nå.. Ble ganske godt fornøyd med den, se selv: Uten UV lys Med Og et til Petter Endret 5. oktober 2006 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Hei igjen... Jeg har gått og tenkt litt på hva jeg skulle gjøre med "p" en og jeg hadde jo den sotete plexien som jeg skulle ha vedsiden av det UV blå plexi glasset i siden. Jeg tenkte å ha logoen ("P") innenfpr det sorte plexiglasset, slik at når UV lyset var på inni, lyser logoen opp..hvis lyset er av, lyser den ikke. Jeg tok noen bilder for å vise hva jeg mente: Uten UV-lys: Med UV-lys: Og logoen: Petter Endret 5. oktober 2006 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) UPDATE! Endelig! Dette er en update bare for å vise noenlunde hvordan det kommer til å bli. Med tanke på "p"en så ser du ikke den så veldig godt, pga at jeg ikke har montert UV LED på den enda... Har også lyst å lakke kabinettet matt svart inni, er mye tøffere enn sånn det er nå...(ekkel stål grå farge) Her er bilder: Håper dere likte det... Petter Endret 5. oktober 2006 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 hei igjen nå har det stått litt stille her i denne worklogen... men nå har jeg bestemt meg for å fortsette for fullt. Lurte en stund på om jeg skulle begynne på å bygge et helt nytt kabinett, men jeg skjønte at dette måtte være nøye planlagt osv. det som var pointet med denne posten var å vise dere noen grovskisser av sidedør,topp og front. front: (tegnet for en stund siden) topp: (det "rutete" er grillnetting) side: (det er grovskisse, det store vinduet blir sånn tror jeg..) I morgen kommer kanskje bilde av logo jeg holder på med logo er: peaTy PS: legg merke til navnet, det er endret Petter Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) UPDATE! Hei igjen Da var det tid for en liten update igjen.. Har skjært ut plexi til fronten der med viften, slik at den sitter der den skal... Legger inn noen bilder så får dere si hva dere synes... Petter Endret 5. oktober 2006 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Hei igjen I dag har jeg fått pakke fra netshop Denne inneholdt: Hiper 580W blå PSU AC ryan PSU modding kit (UV blå) Svarte thumbscrews 6 UV LEDs UV blått plexiglass Delene PSU: Blåe plugger, backup sleeves Mye for pengene.. Røde plugger? Noen av de er skiftet her... Fin effekt Standardgrill: Standardgrill: Med thumscrews og annen grill Er så sinnsykt fornøyd med Hiperen, men det jeg ikke skjønner er hvorfor putte røde plugger på en blå PSU? Petter Endret 5. oktober 2006 av chase Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 Logo Petter Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 Hei igjen I dag har jeg vært på Biltema og kjøpt endel stasj dere ser hva det er.. God lille julaften, på gjensyn! Petter Lenke til kommentar
chase Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. februar 2006 Hei fikk prøvd ut fresen jeg fikk til jul i dag. prøvde med en 45 graders fres... skal prøve med en annen i morgen.. bilder: Petter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg