ThoooR Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hei Jeg skal snart fly til sørover å hente en bil, så lurer jeg på hva er den raskeste veien fra Gjøvik innom Fauske og så opp til Tromsø? Det er jo enkelt å finne fram en vei hos visveg.no eller gulesider, men jeg lurer på om det kan lønne seg å kjøre innom Sverige? (bedre/rakere veier). Takker for svar Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 På sommerføre kan det nok lønne seg å stikke over grensa ved Trondheim og ta ruta oppover innlandet i sverige, forbi Jokkmokk og komme inn i Norge igjen ved Kilpisjarvi i Finland. Da slipper du i tillegg den j****** ferga ved Narvik. Men på vinterføre vet jeg ikke om så mange avsidesligende fjellveier er et sjakktrekk... Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Har aldri kjørt der, men har hørt det skal være raskere gjennom Sverige når man skal til Tromsø. Men når du skal innom Fauske på veien er det kanskje ikke noe videre sjakktrekk? Og så var det vinterføret ja... kanskje ikke så bra å kjøre i innlandet da. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Har kjørt den veien sørover et par ganger, og inbiller meg at det er litt raskere (+at jeg får røsket med meg litt red bull og billig røyk). Å kjøre helt til kysten for å ta E4 blir så mye lengre at det ikke er noe poeng, og hvis du uansett skal innom Fauske blir det hele også litt bortkastet. I tillegg er jeg som sagt skeptisk til de veiene der på vinteren. Edit: PS. Hvis du allikevel vil prøve, ta med kart! Det er sinnsykt dårlig skiltet annet enn til nermeste tettsted hele veien nedover. Endret 22. februar 2006 av Kamikazesmurf Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Finn det ut selv Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Ca sånn Endret 22. februar 2006 av Kamikazesmurf Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) tror du virkelig at han kan se noe på det kartet der men ja sånn ca Endret 22. februar 2006 av Lightningwolf Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Skjønte jo det var meningen med å bruke akkurat DET kartet, da... Derfor det var litt morsomt å rette på kartet ditt Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 OK (hmm var dette mindre enn 14 tegn tro) Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 map24.com for the win! Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Takker for alle svar, men jeg tror også at det blir best å kjøre veien i Norge oppover, litt kjedelig dog (skulle gjerne hatt litt stërköl). Og spes. takk til kjære bfisk! det var karttjenesten sin det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå