Gå til innhold

Harddisksalget mot nye høyder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen grunn til det økte salget kan være at det er stadig flere som får øynene opp for harddisk som lagringsmedie i stedet for CD, DVD etc. Altså at en økende andel av verdens befolkning hører på musikk (m.m.) fra harddisk enn fra CD. Økt salg av video-opptakere for stuebruk som er basert på harddisk kan også ha noe av æren.

Samt at flere velger å lagre ting trygt på to plasser. F.eks at folk som har 20GB mp3-spillere også velger å ha en backup av låtene på harddisken på PCen sin.

I tillegg har vi som allerede nevnt det faktum at folk stadig øker sitt lagringsbehov. (Svært få sletter unna så lagringsbehovet minker). Når da harddiskkapasitetene har stått helt stille det siste året så vil flere velge de dyrere og diskene med større kapasitet og flere vil kjøpe flere disker til en PC. Til og med en del PC-produsenter har det siste året begynnt å selge både stasjonære og bærbare PCer med 2 harddisker.

Siden harddisk-kapasitetene ser ut til å krype svært sakte oppover så tror jeg dette er en trend som kommer til å fortsette. Jeg regner med at de største diskene i løpet av året vil snegle seg opp fra 500GB til 600GB og at det søte punktet for mest GB per krone vil vandre sakte opp fra 250 til 300GB.

Lenke til kommentar
Ikke rart salget øker, harddisker ryker som fluer og de må erstattes. Bare jeg har mistet to 250 GB-disker så langt i år. Resultatet er to nye harddisker som sikkert holder lenge nok til at det til neste år også blir en liten økning i salget :/

5646673[/snapback]

Du får vel nye på kjøpslov/garanti? Personlig har jeg 19 disker nå, ingen av de har gått i stykker, kan faktisk ikke huske at jeg har mistet en eneste disk noensinne.

AtW

Lenke til kommentar
Du får vel nye på kjøpslov/garanti? Personlig har jeg 19 disker nå, ingen av de har gått i stykker, kan faktisk ikke huske at jeg har mistet en eneste disk noensinne.

5646808[/snapback]

Har det gått over ett år så er det vanskelig - og særlig når det er de eneste operative diskene jeg har som jeg ikke finner igjen kviteringen på :/

Har aldri hatt noe problemer med disker jeg heller før for et drøyt halvt år siden. Nå er det en rekke disker som har tatt kvelden. Det er ved slike situasjoner en ser verdien av å ha backup av viktige dokumenter :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...