jennnereer Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 skal nå kjøpe meg laptop men har litt problemer med å velge, det står mellom Asus A6Ja med core duo og x1600 og Asus A6Kt med Mt34, x1600. hva burde jeg velge? maskinen kommer til å bli brukt til spilling,skolearbeid og musikk. lagringsplass er ikke nøye ettersom jeg bruker ekstern harddisk men et minimum er 60GB. har hatt en Ecs Elitegroup G900(anbefales ikke) som var veldig heavy (4,5kg) kom gjerne med andre forslag til 12-15000 bare den takler Battlefield2 og CS:S. Så, Hva er best Core Duo 1,6 eller Turion MT34 1,8 ? Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 sitter med ganske likt problem, og har egentlig slått meg til ro med DualCoren... Slik jeg forstår det, kan jeg da "bruke" 1,66GHz til spillet, og 1,66GHz til andre funksjoner på maskinen. Fordelen med Turion 64bit er 64bit muligheten... men spørsmålet er om dette blir et stort poeng når tiden kommer til det... Tror sterkt at A6Jaen vinnet:p Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Ikke tenk på CPU'en visst du skal spille. Finn bærbaren med det mest brukende skjermkortet, så ser du om CPU er en stillegående kraftplugg, som både Turion og Intel Core Duo er. Lenke til kommentar
dh_iglocska Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg bruker en A6Ja og spiller mye BF2 på den, og det fungerer fantastisk, men hvis det eneste som du trenger er en notebook til å spille som er ute nå, så tror jeg at Turion er litt bedre, men så snart de nye spillene begynner å bruke dual core (og det ser slik ut pga. next gen multiplatform spillene og fordi dual core CPUer selges veldig godt) vil det være bra å ha Dual Core. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg bruker en A6Ja og spiller mye BF2 på den, og det fungerer fantastisk, men hvis det eneste som du trenger er en notebook til å spille som er ute nå, så tror jeg at Turion er litt bedre, men så snart de nye spillene begynner å bruke dual core (og det ser slik ut pga. next gen multiplatform spillene og fordi dual core CPUer selges veldig godt) vil det være bra å ha Dual Core. 5647273[/snapback] Når Core duo yter som den gjør, mhz for mhz mot Turion, mener ikke jeg du gjør kompromisser på spilleytelsen i dag ved å kjøpe Core duo... (er usikker på hva den laveste core duo er, men den turion modellen er en 1.8Ghz sak.. mener at Duo ikke klokkes særlig mye lavere som minimum, og da får man utrolig mye mer kraft enn ved en singlecore... Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Core duo vil vanligvis ha bedre batterilevetid, men vil ofte også koste mer. I endel applikasjoner vil nok ytelsen for core duo være noe høyere enn turion, i spill f.eks vil nok ikke forskjellen være særlig merkbar... Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 satser på Core Duo. Takk for svarene, (glemte posten så det er gått en stund ) er det samme med skjermkort så lenge det går å spille bf2 (av en eller annen rar grunn sluttet min P4 med FX 5700 å takle bf2). er det noen som har noen orntli bilder av maskinen? har litt lyst å se hvordan den ser ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå