Christopher Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg har en stasjonær og en bærebar pc som jeg bruker. Den bærebare brukes til forelesninger osv. mens den stasjonære bruker jeg når jeg er hjemme. Problemet mitt er at jeg trenger et system som sørger for at jeg alltid har de samme filene på begge pc'ene. Den eneste løsningen jeg kan tenke meg er at den stasjonære fungerer som en server. Da må de like mappene på den bærebare og serveren automatisk synkronisert (når jeg kommer på nettverket med den stasjonære) sånn at inneholdet er likt med de nyste endringer i filer osv. Finnes det noen gode programmer som gjør dette automatisk? (viktig at de nyeste endringene i filer blir gjeldene og legges på begge pc'er.) Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Mamut teamwork har en slik funksjon. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg har samme opplegget her, bruker microsoft sin innebygde funksjon i windows. Synchronize heter verktøyet, er bare å søke under help funksjonen i windows xp. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Syntes mamut teamwork løsningen virket litt dårlig (skal dele store mengder data mellom pc'ene), og samme med windows sin. Finnes det ikke beder programmer for denne jobben, trenger ikke å være gratis programvare! Endret 1. mars 2006 av Christopher Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Du kan jo bruke foldershare eller hamachi, men da må du kopiere filene selv... Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Nettopp det som er problemet, funnet treecomp som er et greit program, men her må man manuelt kopiere og flytte på endrede filer men man får en oversikt over hva som er nytt osv. Jeg leter et program som automatisk sørger for at begge mappene har de samme filene og at de nyeste utgavene av filene ligger på begge. Sletter jeg en fil med laptopen og kommer hjem senere blir filen automatisk slettet på den stasjonære også. Finnes et slikt program? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 har akkurat samme problemet selv.. skal si ifra om eg finner et snaice program Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Christopher, jeg ser ikke problemet med windows sin versjon her, den gjør jo akkurat det du ber om i innleggene dine. Eller er det noe som du ikke har nevnt som du absolutt må ha av funksjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå