rvenes Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hei. Eg har kjøpt meg ein slik data kabel som dette og lurer på kva meir software eg trenger for at den skal kunne prate sammen med min VW Bora 2000 mod. Ser at Ross-Tech selger Vag-Com, men blei aldri heit klok på dei prisene. Har eg kjøpt feil kabel? Ein uten lisens innebygget? Eller kan eg kjøpe lisensen til programmet utenom? www.ross-tech.com Noken som har kjøpt slik kabel og program før og veit kva som trengs? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Lenge siden jeg satt meg inn i det, men mener du trenger fullversjonen (med lisens) for å få tilgang til hele greia.. Dvs noe slikt; http://www.ross-tech.com/Merchant2/merchan...ory_Code=VAGCOM Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Ja, det var egentlig den eg leita etter. Kjøpte jo interface kabelen ein anna plass. Lest litt meir no, og har skjønt at man kan kjøpe kabel med lisens frå Ross Tech. Også gir dei kun support om du kjøper hardwaren av dei. Ebay kabelen kosta 266 kroner så det er ikkje så mange kronene rett i dass om det ikkje går. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Yaho! Da var kabelen kommet. Har fått testa litt... ser ut til og fungere meget bra. Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Spennende. Hva kan du se/justere? Må vel være en barka bilmekaniker for å bruke noe sånt... Endret 2. mars 2006 av Skikongen Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvor mye kom hele greia på totalt..? Holder det med kabelen til 266,- og programvaren (gratis?), eller trenger man noe lisens..? Ser noen norske firma selger denne kabelen med programvare til 3800.. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Spennende. Hva kan du se/justere? Må vel være en barka bilmekaniker for å bruke noe sånt... 5689852[/snapback] Det er ikk noe å kjøpe med mindre du skal bruke den aktivt som et feilsøkningverktøy.Den kan ikke brukes av folk som ikke har dette som en hobby eller yrke.Det er bare en utgift hvis ikke.Har du en vag bil kan du ikke bruke den til noe.Det er kun hvis du har en feil på bilen og har greie på hva slags verdier alle komponenter har.Så glem en slik hvis du bare synes det høres tøfft ut.VAG har det mest håpløse og uforstålige oppbygning av diagnose som finnes på biler i dag. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Bror min er bilmekaniker på VW / Audi verksted. Han syntes programmet var enklere og bruke enn det dei hadde på jobben. Kabelen kom på 260 kr ca med frakt. Du trenger lisens ja, men det kan man skaffe på mange måter! http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/main_screen.html Ganske god demo av programmet der. Trykk på knappene på bildet. Endret 3. mars 2006 av Cornel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå