stigsound Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Skal skifte hjullageret fremme på høyre side.. merkeverkstedet sa at vist jeg skrur ut fjærbeinet så sparer jeg mye arbeid å penger, så bare leverer jeg det inn så skulle de presse ut lageret og presse inn nytt(Max:1000 kr sa han) mot vist de sku gjøre hele jobben kr 3-4000 kr!men spørsmålet er , vil ikke fjæra sprette til himmels da eller..øh hørt d er livsfarlig! og finnes det en annen måte å få ut lageret på? tenkte på kansje å kjøle ned eller varme opp eller noe.. vet d skal gå når jeg skal ha på plass det nye. vist jeg kjøler ned lageret før jeg setter d på plass.. hadde jeg funnet en måte så hadde jeg spart de pengene åsså. for da fikser jeg alt sjøl.. men trenger svar på de tinga der.. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Skal skifte hjullageret fremme på høyre side.. merkeverkstedet sa at vist jeg skrur ut fjærbeinet så sparer jeg mye arbeid å penger, så bare leverer jeg det inn så skulle de presse ut lageret og presse inn nytt(Max:1000 kr sa han) mot vist de sku gjøre hele jobben kr 3-4000 kr!men spørsmålet er , vil ikke fjæra sprette til himmels da eller..øh hørt d er livsfarlig! og finnes det en annen måte å få ut lageret på? tenkte på kansje å kjøle ned eller varme opp eller noe.. vet d skal gå når jeg skal ha på plass det nye. vist jeg kjøler ned lageret før jeg setter d på plass.. hadde jeg funnet en måte så hadde jeg spart de pengene åsså. for da fikser jeg alt sjøl.. men trenger svar på de tinga der.. 5645455[/snapback] Vet ikke om jeg har forstått deg riktig, men uansett har du vel mcpherson-fjærbein. Dvs at du løsner det fra toppen (inne i motorrommet, typisk fire mutre) og da vil hele fjærbeinet komme løs. Altså slik at fjæra forblir spent. Er du forresten sikker på at du forsto verkstedet rett? Ser ikke helt logikken i fremgangsmåten.... Lenke til kommentar
joka Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 fordelen med å ta av hele fjærbeinet er at du slipper ny forstillings kontroll... Lenke til kommentar
stigsound Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 fordelen med å ta av hele fjærbeinet er at du slipper ny forstillings kontroll... 5646048[/snapback] Ja det er riktig, og så er det enklere å komme til...vet noen foirresten om eller hvor en får kjøpt en sånn lagerpresse. er de dyr osv.. eh oki hva er egentlig en lagerpresse? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Pressene koster som regel langt mer enn 1000,- og en med bra kvalitet og presskraft koster antagelig langt mer enn bilen din er verdt. Det er ikke bare bare og få ut ett lager som dette så slå til på tilbudet. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Ta en titt på og/eller legg inn et spørsmål på Peugeotklubbens hjemmesider, så får du garantert et svar fra noen som virkelig vet hva de snakker om..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå