Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjullager peugeot 205 87 mod fremme hs

stigsound

Anbefalte innlegg

Skal skifte hjullageret fremme på høyre side.. merkeverkstedet sa at vist jeg skrur ut fjærbeinet så sparer jeg mye arbeid å penger, så bare leverer jeg det inn så skulle de presse ut lageret og presse inn nytt(Max:1000 kr sa han) mot vist de sku gjøre hele jobben kr 3-4000 kr!men spørsmålet er , vil ikke fjæra sprette til himmels da eller..øh hørt d er livsfarlig! og finnes det en annen måte å få ut lageret på? tenkte på kansje å kjøle ned eller varme opp eller noe.. vet d skal gå når jeg skal ha på plass det nye. vist jeg kjøler ned lageret før jeg setter d på plass.. hadde jeg funnet en måte så hadde jeg spart de pengene åsså. for da fikser jeg alt sjøl.. men trenger svar på de tinga der..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal skifte hjullageret fremme på høyre side.. merkeverkstedet sa at vist jeg skrur ut fjærbeinet så sparer jeg mye arbeid å penger, så bare leverer jeg det inn så skulle de presse ut lageret og presse inn nytt(Max:1000 kr sa han) mot vist de sku gjøre hele jobben kr 3-4000 kr!men spørsmålet er , vil ikke fjæra sprette til himmels da eller..øh hørt d er livsfarlig! og finnes det en annen måte å få ut lageret på? tenkte på kansje å kjøle ned eller varme opp eller noe.. vet d skal gå når jeg skal ha på plass det nye. vist jeg kjøler ned lageret før jeg setter d på plass.. hadde jeg funnet en måte så hadde jeg spart de pengene åsså. for da fikser jeg alt sjøl.. men trenger svar på de tinga der..

5645455[/snapback]

Vet ikke om jeg har forstått deg riktig, men uansett har du vel mcpherson-fjærbein. Dvs at du løsner det fra toppen (inne i motorrommet, typisk fire mutre) og da vil hele fjærbeinet komme løs. Altså slik at fjæra forblir spent. Er du forresten sikker på at du forsto verkstedet rett? Ser ikke helt logikken i fremgangsmåten....

Lenke til kommentar
fordelen med å ta av hele fjærbeinet er at du slipper ny forstillings kontroll...

5646048[/snapback]

Ja det er riktig, og så er det enklere å komme til...vet noen foirresten om eller hvor en får kjøpt en sånn lagerpresse. er de dyr osv.. eh oki hva er egentlig en lagerpresse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...