Ponnypetra Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Jeg har nettopp brukt 1000,- på nyt headsett, og jakter nå på et nytt lydkort, eventuelt en headsett amp. Jeg har kikket llitt rundt og funnet følgende: Head-amp, ca 2200,- : Meier Audio Porta Corda MKIII USB (selges hos HPX.no) Hvorfor: det gir GOD lyd. Hvorfor ikke: HD 280 pro har ikke mer en 60Om motstand og drives greit av vanlig portabelt ustyr og lydkort. Eksternt lydkort, ca 1000,-: M-Audio Transit USB Hvorfor: det er lite og jeg tror det skal gi god lyd... og det trenger IKKE ekstern strøm slik som SB Live og Audigy. Hvorfor ikke: tja... ja hvorfor ikke? Det kan jo være gøy å prøve. Vanskelig å si hva som gir best lyd uten en AB test, eller noen test i det heletatt! Men man må jo her også ta med i betrakningen kvaliteten på det lydmateriealet man skal lytte til, for min del er det for det meste mp3 i 128, max 192... Spørsmålet blir om det er vært å bruke 1200,- ekstra på den Porta Cordaen? Og er Transiten det beste alternativet i sin klasse eller finnes det bedre løsninger der ute? Endret 21. februar 2006 av Ponnypetra Lenke til kommentar
Ponnypetra Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Har funnet en test av M-Audio Transit her. Jeg sammenlignet med testen til hardware.no av Silverstone Ensamble og M-Audio Transit kommer mye bedre ut. Transit'en kommer faktisk bedre ut en Creative X-Fi og de andre som er med i testen! I tillegg er M-Audio Transit USB veldig liten, så avgjørelsen er nær. Blir nok en Transit på meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå