Gå til innhold

Bra grafikk. Et must eller ekstra gode

Anbefalte innlegg

Skal ikke si at jeg ikke er fasinert av fin grafikk, for å si noe annet er å lyve. Jeg blir fasinert av et visuelt spekter i spill som gjør at du formelig lever deg 100% inn i spillet.

Er veldig få spill som har klart å oppnå den visuelle barieren. Far Cry er det spillet som klarte å fenge meg visuelt, men nådde aldri opp gameplay messig pga en mer eller mindre tragisk historie. Men å si at Far Cry ikke er fint er som å skyte seg selv i foten med skarpt.

Half-Life 1 og 2 er de eneste spillene som har klart å fenge meg 100% på alle punkter. Selv i dag når jeg fyrer opp HL1, som er totalt grafisk utdatert, blir jeg fremdeles suget inn i universet og fenget av både level designe, visuelle og ikke minst historien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra grafikk er nok bare et ekstra gode for meg. Tror det ligger for det meste hvor gammel personer er. De som spilte på Commodore 64 og Atari osv. og startet sin "spillkarriere" der, tror jeg har litt annet forhold til grafikk enn de som begynte med kanskje N64/PS1 etc. (eller nyere konsoller. Skal ikke glemme PC da.).

Når jeg ser på grafikk, er det det grafiske og selve arkitekturen på banene som fenger meg mest. Også da variasjonen. Dagens fokus på at grafikken er helt feil. Det er et delvis krav at spill skal ha god grafikk nå til dags. Utviklere burde heller prøve å bruke mer ressurser på spillbarhet og AI. Spill ser bra ut som de er og grafikk vil bare bli bedre uansett om vi vil eller ikke. Vi burde kreve bedre historier, leveldesign, AI og utfordringer. Heldigvis er det en rekke utviklere som klarer dette, men det er sjeldent.

Nå holder jeg på å teste Zelda Ocarina of Time på min GC. Såklart er det langt i fra det grafiske som er i dag. Men det som gjøre spill godt er spillbarheten, historien og det episke. Også veldig utfordrende templer. Zelda har blitt et varemerke på hvor god kvalitet spill burde ligge på.

Dette er egentlig hovedgrunnen jeg liker Nintendo så godt, de presser innovasjon og spillbarhet framfor å fokusere altfor mye på grafikken. Men samtidig leverer grafiske perler med tanke på leveldesign og detaljer.

Lenke til kommentar
*sakset*

Nå holder jeg på å teste Zelda Ocarina of Time på min GC. Såklart er det langt i fra det grafiske som er i dag. Men det som gjøre spill godt er spillbarheten, historien og det episke. Også veldig utfordrende templer. Zelda har blitt et varemerke på hvor god kvalitet spill burde ligge på.

Dette er egentlig hovedgrunnen jeg liker Nintendo så godt, de presser innovasjon og spillbarhet framfor å fokusere altfor mye på grafikken. Men samtidig leverer grafiske perler med tanke på leveldesign og detaljer.

5658012[/snapback]

enig :)

Man kan for eksempel se på Links fjes og nese at grafikken ikke er på topp? Men har aldri hørt noen klage på grafikken der, da alt annet overgår maks!

Samtidig har jo nintendo valgt å gå en helt annen vei enn andre konsoller, som bare satser på heftig grafikk (360 og PS3). Mens revelution heller skal være underholdende, men ikke med maks grafikk, samme gjelder DS.

Love nintendo :love:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498
Ocarina of time på GC? åssen får du til det?

Det må du fortelle meg, det spillet er en gammel favoritt!

tror det var spesial versjon av windwaker hvor du fikk med ocarina of time med som bonus spill.

det jeg savner i spill i dag er bevegelsesfrihet. spesielt i fps sjangeren. der er vel farcry noe ut av det bedre som har hendt de siste årene. grafikk messig så er det bare en bonus. jeg synes det at grafikk på spill er så bra at nå kan de begynne å fokusere på historien og la grafikken være litt. slipper da også å måtte bytte skjermkort minst 1 gang i året. finnes det noen grenser for hvor god grafikken kan være?

Lenke til kommentar
Såklart er grafikk viktigst.

Uten grafikk hadde det bare vært en rekke tall og bokstaver :)

Jeg er nok en av dem som må dopes med god grafikk for å investere penger på godsakene. :innocent:

Spill uten god grafikk er bånn i bøtta, eller hølihatten :thumbdown:

5669281[/snapback]

Det er ganske trist å høre slikt. Tipper du har gått glipp av veldig mye bra pga den instillingen der. Heldigvis har grafikken en grense, forhåpentligvis kommer den fort slik at utviklere kan prioritere andre ting.

Lenke til kommentar

grafikk e liiiite viktig for meg, eg kan gjerna spela 10 år gamle spel som f.eks

transport tycoon eller dune 2 eg berre fordi da e morsomt :w00t:

edit: spelte forresten tycoon på lan her i helge, dritmorsomt :D :!:

Endret av @_@
Lenke til kommentar

5666368[/snapback]

Jeg fikk det med nnår jeg kjøpte GC.

Det var en slik pakke med Mario Kart Double Dash!! og en spesial Zelda-disk.

Det er Zelda - a link to the past, et annet Zelda-spill, OT, MM og 20 min demo av TWW.

Lenke til kommentar

Grafikken er utrolig viktig for meg og for de fleste skulle jeg tro. Uten det grafiske grensesnitet blir de fleste spill umulig å gjennomføre :p

Men hva som er god grafikk og ikke det er en annen diskusjon. Som mange nevner er design, oversiktlighet og kunsteneriske uttrykk ofte viktigere en antall polygoner eller utbredt sm 3 støtte.

Lenke til kommentar

5666368[/snapback]

Jeg fikk det med nnår jeg kjøpte GC.

Det var en slik pakke med Mario Kart Double Dash!! og en spesial Zelda-disk.

Det er Zelda - a link to the past, et annet Zelda-spill, OT, MM og 20 min demo av TWW.

5677537[/snapback]

AAAAH!! MÅ HA! Jeg fikk bare double dash jeg! Noen som har en anelse hvor jeg kan få skaffet denne bonusdisken? Eneste jeg fant til gamecube på ebay var preorder-disken med to versjoner av ocarina of time på..

Lenke til kommentar

Grafikk er ikke så viktig, feks, de hadde aldeles ikke trengt å lage grafikken til rome total war så bra, kunne hatt den litt dårligere og fått mye mere folk i slaga, uten hakking, var jo ikke 2000 stk i en hær liksom.. :mad:

Total anhilation er et meget bra spill, har ikke den beste grafikken.. men er mye bedre enn C&C

så for meg er grafikk ikke så viktig

Lenke til kommentar

Ja, mange gode meninger her!

Personlig har jeg blitt bortskjemt når det gjeller grafikk! Uten at jeg tenker så mye på det så setter jeg store krav til grafikken i spill, spesielt i den siste tiden hvor det har vært så stor fokus på det. Men, det viktigeste er jo gameplay og storyline selvfølgelig. Desverre er grafikk og "stil" på spill blitt en viktig del av et spill for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...