Bear^ Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 I disse dager er det lagt en stor vekt på det grafiske snitte i et spill. Ser mange gode og potensielle spill gå dunken fordi de ikke inneholder "killer edge graphics". Hva mener du om grafikk, er det et must at et bra spill har god grafikk, eller er det en ekstra gode? Vet dette har vært oppe før, men føler at det er på tide med en slik diskusjon igjen nå som man har større fokus på grafikk på de nye konsollene som kommer. Når jeg spiller et spill, ser jeg etter gameplay, story, at spillet underholder og fenger. Grafikken er vel det jeg ser minst på. Desverre ser det ut som mange fokuserer på grafikk mer enn et bra gameplay, for det er mange spill i dag som har meget fin grafikk, men en helt på tryne story som ikke ligner grisen. Litt synd egentlig, for kanskje om de la like mye vekt på grafikk som story, hadde vi sett flere spill som Half-Life 2. Ja, jeg synes HL2 har både god grafikk og en god historie. Det er desverre mangelvare i dag føler jeg. So your opinion. Hvor går grensen, er er der en grense, når det kommer til underholdning<->grafikk? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 I mine øyne er grafikk bare en ekstra gode.....men det kommer litt ann på spillet, hadde for eksempel hl2/F.E.A.R o.l spill hatt dårlig grafikk ville jeg nokk ikke likt dem så godt. Men spill som jeg spiller mp på, som bf2, har alt på lavt, å legger ikke merke til hvor stygt det er. Grim Fandango, DOTT og Escape from monkey island, di spillene hadde sikkert killer grafikk når di kom, men det er ikke grafikken jeg spiller dem for (om og om og om igjen) I sinngleplayer shooters, er god grafikk veldig viktig, men ikke i multi player games. I strategi spill er det heller ikke viktig med god grafikk. Riktig som du sier at det er mange spill som "redder" seg i land med god grafikk, når storyline ligner grisen. Min mening: Lyd er viktigere enn grafikk, historie er viktigere enn lyd Lenke til kommentar
koronag Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Grafikk er veldig vikitg for meg, enkelt og greit. God grafikk og god fysikk. Se på spill som Rome og Soldiers: HoWW2. Jeg koser meg når tankser går i luften eller units blir smadret av kavaleri. Mne ja, gameplay er det viktigste. Grafikken i feks Lockdown er jo pen, men spillet suger ullvott. Lenke til kommentar
KillerX Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) I singleplayer shooters må grafikken å fysikken være på topp. Men i strategispill osv. så er ikke high-end grafikk et must, men det skader jo ikke. Endret 22. februar 2006 av KillerX Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Grafikk er bra å ha, men ikke det viktigste. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Heller et bra spill en bra grafikk skjult i et ellendig spill. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg synes god grafikk er en veldig viktig del av helheten. Grafikken må være god, i tillegg til god spillbarhet for at et spill av nyere karakter skal imponere. Derimot finnes det også mange simple spill som er utrolig morsomme å spille, og som jeg ofte tar opp og spiller på ny og ny. Når det kommer til nyere spill så forventer jeg faktisk at grafikken skal holde en passe visuell standard. Et spill som kommer i 2006 bør ha god nok grafikk til at du kan se hva det er du holder på med, i tillegg til at jeg forventer med bedre interaktivitet med ting i spillene. Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg synes egentlig det viktigeste i ett spill er hvor lett det er å styre, se på f.eks Super Mario 64 så er styringa enkel, og det fungerer virkelig. I mange nyere plattformspill er stryringa helt elendig, og dette gjelder også for mange andre sjangre. Slike problemer ødelegger mye av spillopplevelsen for meg, jeg synes det er for dårlig når det er styringa som gjør at du taper, i stedet for dine ferdigheter. Nest etter dette bryr jeg meg mest om hvor underholdende spillet er, hvordan det gjør meg interessert og får meg til å virkelig ville fortsette. Se på Zelda OOT (eller TWW om du vil), i det spillet er det alltid noe å gjøre på om du ikke gidder å følge hovedoppgaven, og det er hauevis av ting du finner viss du leter litt, ting som ikke nødvendigvis trengs for at du skal gjennomføre hele hovedquest'en. Dette er mye av grunnen til at jeg gleder meg så enormt til Twilight Princess! Jeg vil runde av med at grafikk virkelig ikke betyr så mye for meg, så lenge den er på nivå med Mario 64/OOT eller bedre, så holder dette lenge for meg! De spillene er mine yndlingsspill, og jeg ville gitt begge toppkarakterer målt opp mot dagens standarder. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg synes god grafikk er en veldig viktig del av helheten. Grafikken må være god, i tillegg til god spillbarhet for at et spill av nyere karakter skal imponere. Derimot finnes det også mange simple spill som er utrolig morsomme å spille, og som jeg ofte tar opp og spiller på ny og ny. Når det kommer til nyere spill så forventer jeg faktisk at grafikken skal holde en passe visuell standard. Et spill som kommer i 2006 bør ha god nok grafikk til at du kan se hva det er du holder på med, i tillegg til at jeg forventer med bedre interaktivitet med ting i spillene. 5646538[/snapback] Helt enig med det du sier. Jeg synes grafikken er viktig, men spillbarhet osv er også viktig. Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 En ting jeg synes er viktig med grafikken, er designet. Nye spill kan ha mange polygoner, avanserte lyseffekter, uten å helt imponere max, slik som kommende TES4: Oblivion.. fin grafikk, masse poly's, men jeg synes karakterdesign og animasjoner skuffer... sliter endel med anatomi-feil på sin ellers realistiske stil. Ser man derimot på spill som f.eks. fra Blizzard, som kanskje også drar litt på åra, så har de utmerket karakterdesign og funksjonable grafikk, som kanskje fungerer bedre enn hva enkelte nyere titler gjør! For meg blir den kunsterniske prestasjonen viktigere enn at objektene har 11000 polygoner Men alt det sagt - spillbarhet kommer som nummer 1 ! Men god funksjonabel grafikk - og ikke minst lyd, er med på å lage god spillbarhet! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Grafikken har endra seg drastisk dei siste åra, men etter kvart har det blitt for masse fokus på grafikk og for lite på gameplay og story. For vel eit år sidan prøvde eg Half-Life, og det sa klikk frå første stund, fantastisk spel som engasjerte meg heile tida. Etterpå prøvde eg FarCry, men sin flotte grafikk, men eg gjekk lei ganske fort. Eit anna eksempel er Red Alert 1 og 2, samt Warcraft 3. Mine favoritt RTS, som ikkje har spesielt god grafikk samanlikna med dei beste, men dei har så bra gameplay at ingen andre spel er i nærheten. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 1. gameplay 2.historie 3.grafikk/lyd bra grafikk er bare en bonus for å framheve opplevelsen. Blir jo bedre og bedre grafikk uansett, kan ikke si det samme om historie/gameplay. Tror det mye har å si hvor lenge man har spilt, tror vi som starta med atari,nes er mindre kresne enn de som starta med xbox/ps2. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 God grafikk er bedre enn dårlig, men gameplayet er jo selvfølgelig det viktigste. Uansett så kommer det også an på typen spill - et splitter nytt FPS forventes å ha god grafikk, men det hender jeg koser meg med gode gamle Colonization (DOS-versjonen) innimellom også, selv om jeg knapt nok klarer å skimte hva de forskjellige tingene skal forestille Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) I rollespill vil god grafikk trekke opp hele spillopplevelsen, siden spillverdenen blir mer levende og variert, og detaljnivået øker. I strategispill er det viktigste at grafikken er funskjonell og tydelig, som f eks Civilization 4. Men god grafikk er sjeldent negativt. Endret 22. februar 2006 av Frijazz Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 I strategispill er det viktigste at grafikken er funskjonell og tydelig, som f eks Civilization 4. 5648605[/snapback] Og ikkje minst at motoren takler større mengder enheter utan å gå i stå. Red Alert 2 er eit eksempel på dårleg grafikkmotor. I starten går det alt for fort og etter kvart går det mycket for seint, for ikkje å snakke om over nettverk, det er treigt det. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Men Red alert spillene er absolutt konge uansett Spill som cossacks og american conquest, colonization (finnes det andre versjoner en dos versjon?) og civilization er spill som er meget bra selv om grafikken er blitt ganske utdatert. Transport tycoon er en av favorittene ennå. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Skrev akkurat engelsk oppgave om det her på skolen idag. Om hvordan noen kjøper spill bare for å se på det, mens andre fordi de liker gameplayet. Så lenge ikke grafikken er overdrevent grovkornet (Doom1 ), men heller morsom, slik som TWW, eller bare at den fungerer til sitt bruk, er det viktigste, men gameplay og story kommer før det! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 blir selvfølgelig fascinert av fin grafikk, feks første gang jeg fyrte opp far cry. synes fremdeles det spillet ser nydelig ut. men spill som hl2 synes jeg er perfekt, kjempebra grafikk imho, og en bra handling, og du blir "sugd" inn i hl universet. det er så gjennomført til fingerspissene, med at man ser de scannerne fyke rundt overalt, du ser Citadelen i bakgrunnen når man er i byen, combine soldatene som undertrykker de sivile, + + +. det beste spillet jeg noensinne har spilt.. hvertfall av skytespill. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Men nå har jo Zelda the wind waker god grafikk da. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Jeg liker god grafikk som gir steming, men god grafikk er ikke nødvendigvis den grafikken som ser mest ekte ut eller har mest polygoner. For eksempel synest jeg grafikken i Zelda the wind waker og World of Warcraft er noe av det fineste som er laget. Gameplay er selvsagt viktigst i et spill, men grafikk er med på å skape steming, noe som er viktig for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå