Zerpent Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hei! Jeg fikk innstallert vannkjølinga i går men jeg syns ikke tempen er noe å skryte av. Winbond Hardware Doctor som fulgte med hovedkortet mitt(Abit KR7A-raid) sier at tempen ligger på 35,5 grader. Når jeg starter maskina så starter temp på 28 grader men kryper sakte oppover. Nå ser det ut som den ligger stabilt på 35,5 idle. Kjører ei 92mm Zalman vifte med fanmate på radiatoren. Burde kanskje vært 120mm men... Vannkjølinga består av: DD Maze 3 Blackice Extreme radiator Egenprodusert vanntank på litt over 2 liter Eheim 1250 Er dette for høy temp for vannkjøling? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Har nesten samme oppsett som deg: XP 1600 ikke klokket, KR7A (ikke raid), Blackice extreme radiator, Aquabee 300 L/T, Magnum 390 vannblokk og liten vanntank på ca 4 dl. 120mm vifte på radiatoren. 12V idle 32 grader 7V idle 35 grader ved 20 grader romtemp. Du vil nok tjene litt på å skifte til 120mm vifte, ellers høres det normalt ut. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Zerpent: Siden du er i innkjøringsfasen nå, så kan du jo prøve og knipe en slange litt i sammen, for og redusere vannstrømmen. Jeg ser du har ganske stor pumpe, og det kan faktisk være uheldig. Hvis du har en passe stor slangeklemme, og en kulepenn, så kan du sette dette på slangen, og "skru" inn vannstrømmen litt, og se om temperaturen går opp eller ned. Lenke til kommentar
muv Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Quote: Den 2002-09-19 23:53, skrev Arctic:Zerpent: Siden du er i innkjøringsfasen nå, så kan du jo prøve og knipe en slange litt i sammen, for og redusere vannstrømmen. Jeg ser du har ganske stor pumpe, og det kan faktisk være uheldig. Hvis du har en passe stor slangeklemme, og en kulepenn, så kan du sette dette på slangen, og "skru" inn vannstrømmen litt, og se om temperaturen går opp eller ned. ÅÅ?? har en aquabee up1000 og maze 3. idle på 33C. så du mener jeg kan få lavere temratur med å knipe jenn slangen? skal jeg bare åpne kabinettet og knipe på slangen en stund og se hva som skjer? er ikke det uheldig for pumpa at det er dårlig gjennomstrømming da? den må jo vel "ta i" litt ekstra da... Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Stemmer det at du stresser pumpa litt mer, men da går vannet fortere gjennom systemet. Det fungerer sånn at pumpa pumper like mye gjennom 8mm innvendig størrelse med si ca 350 liter i timen... hvis du snører inn til 7 eller 6mm, vil samme mengde vann få mindre plass, og hastigheten øker for å kunne ta unna samme mengde vann... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 traskas: Feil. Du minker vannmengden også. Pumpen tåler det fint. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Det er radiatoren som kjøler, ikke pumpen. Har prøvd med flere pumper selv og de ga ingen utslag på temperaturen. Men med rette viften på radiatoren derimot... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå