Gå til innhold

Ny mic til PCen, hvordan blir det med mono osv?

Anbefalte innlegg

Var innom spaceworld her en dag, så de hadde en mikrofon til en rimelig penge..

Det er jo ikke stereo på slike mikrofoner (slik vanlig håndholdt greie) og jeg lurer

da på hvordan det blir på en pc med en 3,5mm mono jack eller evn. fra 6,5mm mono til 3,5 stereo overgang?

Hvordan blir det med forsterker osv?

Må/bør jeg ha en ekstern mikrofon forsterker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nå engang slik at et mono signal er og blir mono...... putter du en monoplugg i en stereoinngang blir det kun lyd i ene siden.

Du vil muligens få lyd i mikrofonen din, men det er begrenset hvor godt du kan kontrollerer inngngssignalet på lydkortet - da det neppe er micpreamp på kortet (forutsetter at det er et integrert kort)

Lenke til kommentar
Det er en slik enringet som moskus snakker om..

Det er en 6,5mm plugg, så jeg må uansett ha en overgang...

5646254[/snapback]

Som det blir nevnt her så er nok micinngangen på lydkortet mono, så du vil få lyd i begge høyttalerne selv om denne altså er mono. Altså, ingen problem.

Angående ekstern mikrofonforsterker så kommer det jo helt an på hva du skal bruke denne mikrofonen til da, men ettersom du skal bruke det integrerte lydkortet på pc'en, og du kjøper en mikrofon på Spaceworld for en "rimelig penge" så antar jeg at den ikke skal brukes til musikkinnspilling og denslags. Derfor trenger du ikke å tenkte på det. Plugg den i micinngangen, så funker alt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...