Gå til innhold

pc'en låser seg

Anbefalte innlegg

PC'en min låser seg av og til når jeg lukker explorer, jeg får bruke programmet jeg har oppe og musikken spiller i MP, og jeg får veksle mellom prog med alt-tab

jeg må inn i oppgavebehandling og avslutte prossessen explorer og starte den igjen, eller starte maskinen på nytt for at pcen skal funke igjen.

hva kan jeg gjøre for å unngå dette`?

HP dv1190

Win XP

1 GB Ram

Intel pentium 4 celeron

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal da ikke være nødvendig å formatere windows partisjonen etter 7 måneder med mindre brukeren er en rotekopp som installerer alt han finner på nettet? Prøv heller å fine årsaken til problemet.

Det er vanskelig å komme med spesifikke råd uten å vite mer, men rydd opp i Temporære internettfiler. Sjekk hvilke prosesser som bruker CPU. Søk på Google.

Lenke til kommentar

Er jo ikke alltid formatering som er den eneste løsningen her. Formatering ser jeg som siste utvei.

For en måned siden gikk jeg innom registerkey og tuklet med masse greie (for at pcn skulle boote raskere, men det gjorde den neppe). Oppstarten tok 10 minutter og avslutningsprosessen tok lengre tid.

Jeg prøvde først systemgjenoppretting(funket ikke)

Så lastet jeg ned ccleaner og andre register-cleaner. Kjørte disse programmene og ble kvitt en del problemer.

Tilslutt lagde jeg en ny admin konto og slettet den gamle, fordi da startet jeg med en ny registerkey.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...