haagen Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 hei har er boks med ubuntu på, men jeg har router og telenor med ikke fast ip. Så jeg lurer på hvordan jeg kan kan få verden til og snakke med min server? jeg kan snakke med boksen i mitt lokale nettverk og den har internett, men som sakt, vill også ha "verden" til og snakke med den. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 For å koble deg opp trenger du et ppp program som f.eks rp-ppoe. Sjekk denne linken du pppoe Lenke til kommentar
gspr Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Han bruker router. Forward aktuelle porter i routeren din til maskinen. Dette er routerens sak, og har ingenting med Linux å gjøre. Endret 22. februar 2006 av gspr Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Kan jo og være at dns/gateway ikkje er riktig satt opp. //leste feil Det enklaste er å sette opp fast ip på serveren, og så videreformidle dei portane du trenger til maskina, slik som gspr sa. Endret 22. februar 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå