Mr.SS Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hei. Har tenkt til å bli IT-ingeniør, men har ikke videre lyst til å velge enten fysikk eller kjemi - men jeg er klar for matte. Det jeg lurer på er om jeg klarer meg med 2mx matte eller 3mx for og bli dataingeniør? Eller om jeg må velge en av de andre realfagene i tillegg... Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 du bør iallefall ha 2fy. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 For å i det heletatt komme inn på studiet MÅ du ha 3mx og 2 fy. Jeg studerer datainginiør ved Høyskolen i Vestfold nå, og kan fortelle deg at realfaga er virkelig noe å bryne seg på. Jeg angrer veldig på at jeg ikke tok 3fy på vgs. Matta er en del vanskeligere enn 3mx, fysikken er gresk for meg og kjemien tilsvarer 2kj på et halvt år. Jeg hadde 4 i 3mx og 5 i 2fy, så har du noe å sammenlikne med. Du bør ikke tenke på å ta denne utdannelsen med mindre du har ganske god peiling på matte og fyskk. Jeg anbefaler deg å ta 3mx, 3fy og 2kj før du starter på datainginiørstudiet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå