Gå til innhold

hvordan lager man spill med= Dev-c++ ?

Anbefalte innlegg

jeg har lyst til og lage et program/spill med Dev-c++ siden jeg ikke fikk noe resultat av Java. er det mulig og lage spill med programmet? er det noen som kan forklare hvordan jeg lager et lite spill?(jeg NEKTER og kjøpe noen bok vis det erdet dere mener og ja jeg har prøvd og søke)! Takker for alle hjelpende svar! :love:

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(jeg NEKTER og kjøpe noen bok vis det erdet dere mener og ja jeg har prøvd og søke)

5644333[/snapback]

Nr. 1: Gud forby at du FAKTISK prøver å tilegne deg kunnskap ved eget inativ, DET er jo bare tull. (slutt ironi)

Nr. 2: http://www.storedyret.com/cgi/ikonboard.cg...ST;f=56;t=26803

Nr. 3: Jeg håper du er klar over at folk studerer mange år på universitet for å bli dyktig nok til å lage dataspill. Den tiden hvor man kunne lage noe å selge på gutterommet sluttet engang på slutten av 90 tallet. Frem til 2003 kunne man i grupper modde et spill for å lage noe, men til og med det begynner å bli så komplekst at færre og færre gjør det.

En bok eller tre er noe av det lureste du kan skaffe deg om dette er noe du vil lære mer om.

AKIRA

Lenke til kommentar

Du spurte om hjelp til Java Development Kit klokken ett i går formiddag. 9 timer senere så har du gitt opp java fordi du ikke fikk noe resultat der. :roll: Det er nå 15 timer siden du spurte om hjelp i c++, så jeg regner med at du har gitt opp det også siden resultatene har uteblitt.

Hvis du mot formodning ennå ikke har gitt opp så kan jeg kommer med følgende.

For å lage et spill i et programmeringsspråk, regner med at det er det du vil siden du poster her, så må du kunne et programmeringsspråk. Java, C/C++ og Python er eksempler på dette. Hvis du ikke kan det, må du lære deg det. Det tar ikke 9 timer. Det tar fort uker eller måneder før du kommer opp på et nivå der du kan lage enkle spill.

Hvis du vil lære deg å programmere er den beste måten, enten du vil eller ikke, å kjøpe seg en bok og sette seg ned å jobbe med det i mer enn 9 timer. Det finnes ingen snarveier.

Dessuten, hvis du ønsker hjelp, forutsetter de fleste som kan hjelpe deg at du har gjort et minimum av egeninnsats, gjennom f.eks. søking på nettet. I tillegg bør du spørre om spesifike ting. Det viser at du har gjort noe selv og at du er kommet i gang.

Å komme med, 'Jeg ønsker å lage et spill, hvordan gjør jeg det?', når du ikke kan noe programmeringsspråk, blir for dumt.

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Da det virker som du mangler tålmodighet til å lære deg noe seriøst, så vil jeg anbefale C#/VB.NET med Managed DirectX. Hvis du er ute etter noe virkelig primitivt, men enkelt, har man vel flere BASIC-utgaver for dette, f.eks. BlitzBasic.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
(jeg NEKTER og kjøpe noen bok vis det erdet dere mener og ja jeg har prøvd og søke)! Takker for alle hjelpende svar! :

5644333[/snapback]

Med den innstillingen vil jeg ønske deg lykke til videre, men ikke regn med å få mye hjelp når du ikke vil ta ansvar for egen læring.

Lenke til kommentar

ah, herlig .. noen jeg kan flame ....

lol

okei, det finnes en fri en:

http://www.mindview.net/Books/TICPP/ThinkingInCPP2e.html

..men jeg antar at du nekter å LESE en bok .. javvisst; lykke til der.. *duh* :roll:

[rant ..]

..kanskje du skulle finne på noe annet? du kunne jo tenke ut hvordan man lager en liten radio-mottaker ellernoe, og samtidig forstå hvordan den fungerer; altså uten å lese en bok da såklart (du virker jo så jævla smart at du greier sikkert å finne opp noe selv av ingenting alá Macgyver ellernoe)

[/rant]

og ja; man kan lage spill med GCC; f.eks. er Doom 3 kompilert med GCC (Dev-C++ bruker GCC/MinGW) .. altså, Dev-C++ bruker MinGW/GCC til kompileringen og linkingen ..

(de ytterst få gangene jeg har jobbet i Wintendo har jeg brukt MinGW/GCC men med en annen editor enn Dev-C++, men det er nå så)

Endret av dayslepr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Link?

Holder selv på å prøve meg på C++, har mye tid å drepe frem til sommeren.

Bare lage ferdig et prosjekt i VB først, så går jeg over til C++ :)

5728626[/snapback]

De er ikke mye verdt uten en foreleser og mange øvingsoppgaver :)

Lenke til kommentar
Link?

Holder selv på å prøve meg på C++, har mye tid å drepe frem til sommeren.

Bare lage ferdig et prosjekt i VB først, så går jeg over til C++ :)

5728626[/snapback]

De er ikke mye verdt uten en foreleser og mange øvingsoppgaver :)

5728660[/snapback]

tar 2/3 eg dåh?!!

Min egen foreleser :D

Lenke til kommentar
Er rundt 20 000 tråder om dette, så om du gjør et søk på forumet finner du en del tråder som er ganske "grundige" rundt dette.

5739639[/snapback]

Men da ville jo c++ delen av forumet bare bestått av 1-2 tråder :!:

5739778[/snapback]

To tråder: "Hvilken bok skal jeg velge?" og "Hjelp får bare et svart vindu som forsvinner igjen"

Guide: Hvordan lage spill.

1. Lær deg basic c/c++

2. Lag et konsole spill.

3. Lær deg SDL.

4. Lag et enkelt 2D spill (med lyd)

5. Lær deg basic OpenGL

5. Lag et enkelt 3D spill (med SDL)

6. Lær deg OpenGL.

7. Lag et bra spill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...