remi-a Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg har problem med overføring av store filer i nettverket mitt. Når jeg skal føre filer over fra en maskin til en annen kan denne operasjonen gå i alt fra 10 min. til 2 timer så kan jeg få feilmelding om at denne filbanen er endret eller fjernet. Dette er vilkårlig om jeg fører over fra den maskinen som er satt opp som filserver eller en som kjører vanlig windows. Det er også det samme om jeg tar filen med mottaker maskinen eller om jeg sender den med avsendermaskinen. Maskinene er koblet opp tråløst utenom filserveren, den er koplet med ledning. Routerem som blir brukt er en D-Link Gaming router. Noen som har noen forslag om hva som kan være problemet? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 1. Prøv med programmer/protokoller som kan gi konstruktive feilmeldinger 2. Prøv å oppdatere firmware på routeren 3. Se etter oppdaterte drivere til de trådløse nettverkskortene 4. Prøv å oppdatere firmware på de trådløse nettverkskortene Lenke til kommentar
remi-a Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Alle kortene, pc´ene og routeren er oppdaterte. Hvilke program kan være greie for og få fram konstruktive feilmeldinger? Prøvde å brenne ut en film som ligger på en annen maskin da fikk jeg en feilmelding om at nettverknavnet ikke finnes lenger. Denne meldingen kan komme opp etter 10 minutter eller 2 timer. Er iriterende når du har siitet i 2 timer å ventet og kommet til 99% så kommer denne feilmeldingen opp og så er det bare å begynne på nytt. Maskinen som filen ligger på har windows 2003 server og er satt opp som filserver og domene kontroller. Maskinene jeg prøvde å brenne ut med har windows xp x64 og windows xp home. Ingen maskiner er innmelt i domene, men jeg får kjørt Remote desktop fra maskinen med x64. Maskinene er meldt inn i active directory og brukerne har full tilgang til alle mapper/filer som er delt. Noen som har tips om hva som kan være årsaken? Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Prøv f. eks. med ftp protokollen. Der vil du etterhvert kunne se om sessionen enten pinger ut, eller om hastighetene er unormalt lave i forhold til hva det burde være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå