Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne trådløssikkerhetspassord. DLink router

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heisann.

Jeg prøver å få en bærbar PC til å koble til den trådløse routeren, når jeg finner det og kobler på så spør den om trådløssikkerhetspassord. Hvordan finner jeg dette (de jeg er hos vet ikke hva dette er)? Routeren er en D-Link DI 514.

5643960[/snapback]

Brukernavn : admin , passord lar du stå blankt.

Lenke til kommentar

Nøkkelen ("passordet") må du/de faktisk vite, ellers sitter dere med skjegget halveis ned i postkassa. Det er nok mulig å hacke det, men en beskrivelse av dette er neppe innenfor retningslinjene i dette forumet. Hvis de ikke vet det må dere enten logge på admin-grensesnittet til routeren og endre det, hvis dere vet admin-passordet da. Ikke glem å skrive ned key'en og ha den på et lurt sted. Hvis dere ikke vet passordet er det bare å bite i det sure eplet og resette routeren og konfigurere på nytt.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Bruk en kabel så spiller du å bruke nøkkelen. Så kan du endre nøkkelen noe annet.

Dersom passordet til adminsiden på routeren er endret må du selvsagt ha det i tillegg. Dersom du skal ha tilgang til den får du det nok oppgitt av den som endret det, eller du kan resette routeren.

Lenke til kommentar

Heisann.

Takker for alle svar. Jeg fikk nok tips til at jeg kranglet meg til å få den på det trådløse nettverket. Har selv så godt som null peiling på routere og enda mindre trådløse typer. Vurderte ikke engang å sjekke den webbaserte menyen (husket ikke da at noe sånt finnes en gang, kun sett det hos en kamerat en gang :s).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...