Gå til innhold

Gnister i kabinettskoblingene

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har erfart ett problem med mitt Thermaltake Tsunami kabinett sammen med ett MSI P4 Diamond hovedkort hvor det gnistrer når jeg setter i en USB tilkobling, eller en lydutgang. Dette er svært merkelig, og dessuten så står det at Windows gjenkjenner ikke denne USB enheten når enheten er koblet til datamaskinen i portene på toppen av kabinettet.

Noen som vet hvorfor dette skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker jeg hadde et TT xaserIII kabinett, luktet litt svidd gummi og fant ledningen til ene USB på toppen av kabinettet helt smeltet.. Fant aldri ut av hva problemet var, men kastet fort ut kabinettet...

Må ha vært overslag en eller annen plass...

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Sjekk tilkoblingen på HK er mitt tips!

Smeltede USB ledninger og gnister fra dem har jeg også opplevd -problemet viste seg å være feilkobling av USB conectoren på hovedkortet.

Kabelen fra front-USB var ikke av den hele sammensatte typen, men bestod av en hel haug en-pins conectorer. En liten blings der så har du strøm til skjermen på USB kabelen som meg, og da tar det ikke veldig lang tid før skjermen svis av og plasten smelter.

For min del fungerte det faktisk fint etter å ha koblet om riktig, selv om USB kabelen så litt pjuskete ut :)

Lenke til kommentar

Den røde lederen (der det er merket ordentlig...) er +5V

Maks strømdrag via USB er vel 500mA

Det blir fort varmt med 500mA på avveie :ermm:

Er ikke sikker på hvordan strømveien ble med min feilkobling, men der er det nok åpent for noen variasjoner avhengig av hvor godt merkingen av usb-frontkabelen samsvarer med merkingen på hk/bruksanvisning (min erfaring er at det stemmer nesten aldri 100%, rart det ikke er skikkelige standarder)

Noen typer av de sammensatte usbkontaktene er også mulig å snu feil vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...