4588pkdkrikue5c Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hei, Jeg har erfart ett problem med mitt Thermaltake Tsunami kabinett sammen med ett MSI P4 Diamond hovedkort hvor det gnistrer når jeg setter i en USB tilkobling, eller en lydutgang. Dette er svært merkelig, og dessuten så står det at Windows gjenkjenner ikke denne USB enheten når enheten er koblet til datamaskinen i portene på toppen av kabinettet. Noen som vet hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Det der hørtes jo ganske alvorlig ut da.. Har du jordet hovedkortet på noen som helst måte i kabinettet? Kan jo også være en alvorlig feil på hk da Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 PC tilkoblet jordet stikk? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Jeg husker jeg hadde et TT xaserIII kabinett, luktet litt svidd gummi og fant ledningen til ene USB på toppen av kabinettet helt smeltet.. Fant aldri ut av hva problemet var, men kastet fort ut kabinettet... ******** Må ha vært overslag en eller annen plass... Endret 21. februar 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
WasteMoreLand Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Sjekk tilkoblingen på HK er mitt tips! Smeltede USB ledninger og gnister fra dem har jeg også opplevd -problemet viste seg å være feilkobling av USB conectoren på hovedkortet. Kabelen fra front-USB var ikke av den hele sammensatte typen, men bestod av en hel haug en-pins conectorer. En liten blings der så har du strøm til skjermen på USB kabelen som meg, og da tar det ikke veldig lang tid før skjermen svis av og plasten smelter. For min del fungerte det faktisk fint etter å ha koblet om riktig, selv om USB kabelen så litt pjuskete ut Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Har samme kabinett og det samme har faktisk skjedd med meg. Aner ikke hvorfor. Har ikke prøvd å bruke de kontaktene igjen for å si det sånn... Lenke til kommentar
IC7STORM Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hmm.. Har faktisk jeg også vært borti, men har kassert slik hardware som smelter ledninger, synes ikke det er særlig brannsikkert.. Men uansett, hvor mye spenning/strøm er det i disse lederne? Skal da ikke være så mye at ledningene smelter?! Lenke til kommentar
WasteMoreLand Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Den røde lederen (der det er merket ordentlig...) er +5V Maks strømdrag via USB er vel 500mA Det blir fort varmt med 500mA på avveie Er ikke sikker på hvordan strømveien ble med min feilkobling, men der er det nok åpent for noen variasjoner avhengig av hvor godt merkingen av usb-frontkabelen samsvarer med merkingen på hk/bruksanvisning (min erfaring er at det stemmer nesten aldri 100%, rart det ikke er skikkelige standarder) Noen typer av de sammensatte usbkontaktene er også mulig å snu feil vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå