invert2k Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Hei... Kjøpt flett ny pc med følgende deler: Varenr Varenavn Ant. Stk pris Plukk Lokasjon 117353 Western Digital Raptor 36.7GB SATA 8MB 10000RPM 2 1018,- Pakket 301979 Thermaltake Xaser Tsunami Sort Aluminium med Vindu (Uten Strømforsyning) 1 1018,- Pakket 304401 Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1) 1 1685,- Pakket 308851 Hiper Type-R 580W Blå, 2 Vifter, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin 1 967,- Pakket 311506 Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3, PCI-Express,U/3400PCX XP ViVo 1 2961,- Pakket 311700 AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte 1 2919,- Pakket 313205 ABIT KN8-SLI,nForce4 SLI, Socket-939, ATX, 4xSATAII, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16 1 1072,- Pakket 313883 Sony DVD-brenner DWQ30AB2 IDE OEM Black DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer) 1 404,- Pakket Problemet mitt er ganske enkelt... Etter 10 min med litt hardkjøring/spilling/se hdtv på pcen. Gir den rett og slett opp og synker med 80% prosent av sin kreaktivitet. DVS at jeg sitter med 100 fps på cs source og ryker ned til 15fps. 100fps på cs 1.6 - til 50 fps... Bilder kan dere se her http://privat.bluezone.no/royleon/fpspic/ Jeg har fått byttet skjermkortet i et gainward 512mb.. det hjalp selvsagt ikke. Jeg lurer på å bytte cpuen nå da jeg fikk 2000 i score på CPUmark 2.1... Begynner å bli jævli lei da dette har holdt på en hel måned.. Finner ikke feilen, får hjelp av dataleverandør, men de vet det ikke. Vil gjerne ha en pc som fungerer innen fredag da det er vinterferie, og er kjekt og gå på lan og game etc. Leverandøren (flexi-data) har sett på pcen og har rettet de feilene som var.. Jeg kjører nå windows 64 bit sp1 med hotfixes. Og har prøvd 32bit versjoner aswell.. Har forresten prøvd all slags drivere, ingenting hjelper.. All hjelp er hjertelig velkommen... Får av og til opp en sånn blå skjerm i 1 sek så rser pcen sin.. Grubleren Mikael S. Endret 21. februar 2006 av invert2k Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Vil tro det kansje er varme som er årsaken her.. har du kabinettvifter? prøv å kjør med sidedøren åpen.. sjekk cpu temp og temp på skermkort. Lenke til kommentar
invert2k Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Temperaturen på skjermkortet ligger på 40 grader.. Rett etter gaming... Skal prøve å åpne kabinettet for fullt nå, men det er jo faen 7-8 store vifter inni der så er jo rart:) EDIT: Og det fungerte ikke Endret 21. februar 2006 av invert2k Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Jeg tror jeg vet hva feilen er, først last ned og installer den drivern her. Dette er drivern fra AMD for X2 prossesorer. Dette er beskrivelsen: AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (exe) 1.2.2.2 - Allows the system to automatically adjust the CPU speed, voltage and power combination that match the instantaneous user performance need. Download this Setup Installation program (EXE) to automatically update all the files necessary for installation. This package is recommended for users whom desire a graphical user interface for installation. This .EXE driver is a user friendly localized software installation of the driver designed for end-users. This driver supports AMD Athlon 64 X2 Dual Core processors on Windows XP SP2 and Windows 2003 SP1. Dette burte fikse problemet ditt og husk å installere de nyeste driverne for hovedkort og skjermkort også BIOS update er fint det også, men hvis du aldri har gjort det før ville jeg ikke gjort det uten hjelp. Endret 22. februar 2006 av Saykin Lenke til kommentar
invert2k Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg tror jeg vet hva feilen er, først last ned og installer den drivern her. Dette er drivern fra AMD for X2 prossesorer. Dette er beskrivelsen: AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (exe) 1.2.2.2 - Allows the system to automatically adjust the CPU speed, voltage and power combination that match the instantaneous user performance need. Download this Setup Installation program (EXE) to automatically update all the files necessary for installation. This package is recommended for users whom desire a graphical user interface for installation. This .EXE driver is a user friendly localized software installation of the driver designed for end-users. This driver supports AMD Athlon 64 X2 Dual Core processors on Windows XP SP2 and Windows 2003 SP1. Dette burte fikse problemet ditt og husk å installere de nyeste driverne for hovedkort og skjermkort også BIOS update er fint det også, men hvis du aldri har gjort det før ville jeg ikke gjort det uten hjelp. 5645722[/snapback] Hei, takk for hjelpen, men det er garantert ikke noe driverproblem.. Har prøvd alt som heter drivere... Har levert inn hovedkortet nå og venter på nytt Asus A8N Premium som jeg satser på er bra Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Regner med at du har den nyeste flasha BIOS. Sjekk oppsettet i BIOS menyen. forsøk å sett først til default values. Sjekk oogså om det er en "smartfan" eller en eller annen lur overklokking-/ temperaturkontrollfunksjon i BIOS. Slike automatiske løsninger er ikke alltid like stabile så jeg ville prøvd å deaktivere, endre innstillenger på disse. Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg tror jeg vet hva feilen er, først last ned og installer den drivern her. Dette er drivern fra AMD for X2 prossesorer. Dette er beskrivelsen: AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (exe) 1.2.2.2 - Allows the system to automatically adjust the CPU speed, voltage and power combination that match the instantaneous user performance need. Download this Setup Installation program (EXE) to automatically update all the files necessary for installation. This package is recommended for users whom desire a graphical user interface for installation. This .EXE driver is a user friendly localized software installation of the driver designed for end-users. This driver supports AMD Athlon 64 X2 Dual Core processors on Windows XP SP2 and Windows 2003 SP1. Dette burte fikse problemet ditt og husk å installere de nyeste driverne for hovedkort og skjermkort også BIOS update er fint det også, men hvis du aldri har gjort det før ville jeg ikke gjort det uten hjelp. 5645722[/snapback] Hei, takk for hjelpen, men det er garantert ikke noe driverproblem.. Har prøvd alt som heter drivere... Har levert inn hovedkortet nå og venter på nytt Asus A8N Premium som jeg satser på er bra 5650971[/snapback] Har du prøvd den drivern da? Uansett, det er en måte å manuelt sette spill og programmer til å bruke en CPU. For det at spilla lagger er fordi de ikke støtter X2 CPU ennå. Du går inn på Windows Oppgave behandling, finner programmet du vil at det skal bruke en CPU under Prosessor. Høyreklikk på programmet også er det noe jeg ikke husker men det er helt nederst Så haker du av CPU 2 og bruker bare CPU 1. Se om det hjelper. Du burte prøve dette hvis dette fortsetter med neste hovedkort. Lenke til kommentar
invert2k Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg tror jeg vet hva feilen er, først last ned og installer den drivern her. Dette er drivern fra AMD for X2 prossesorer. Dette er beskrivelsen: AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (exe) 1.2.2.2 - Allows the system to automatically adjust the CPU speed, voltage and power combination that match the instantaneous user performance need. Download this Setup Installation program (EXE) to automatically update all the files necessary for installation. This package is recommended for users whom desire a graphical user interface for installation. This .EXE driver is a user friendly localized software installation of the driver designed for end-users. This driver supports AMD Athlon 64 X2 Dual Core processors on Windows XP SP2 and Windows 2003 SP1. Dette burte fikse problemet ditt og husk å installere de nyeste driverne for hovedkort og skjermkort også BIOS update er fint det også, men hvis du aldri har gjort det før ville jeg ikke gjort det uten hjelp. 5645722[/snapback] Hei, takk for hjelpen, men det er garantert ikke noe driverproblem.. Har prøvd alt som heter drivere... Har levert inn hovedkortet nå og venter på nytt Asus A8N Premium som jeg satser på er bra 5650971[/snapback] Har du prøvd den drivern da? Uansett, det er en måte å manuelt sette spill og programmer til å bruke en CPU. For det at spilla lagger er fordi de ikke støtter X2 CPU ennå. Du går inn på Windows Oppgave behandling, finner programmet du vil at det skal bruke en CPU under Prosessor. Høyreklikk på programmet også er det noe jeg ikke husker men det er helt nederst Så haker du av CPU 2 og bruker bare CPU 1. Se om det hjelper. Du burte prøve dette hvis dette fortsetter med neste hovedkort. 5651940[/snapback] Hei igjen, ja jeg har selvsagt prøvd det.. Jeg har prøvd så og si alt:).. hehe Takker for hjelpen though Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 dette er rare greier.. hmm, håper det fikser seg med det nye hovedkortet Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Hei, Er du sikker på at psu`en din er stor nok? Lenke til kommentar
invert2k Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 Hei,Er du sikker på at psu`en din er stor nok? 5657257[/snapback] psu er 580 watt så ja, den burde det.. kan spille cs med max 4 personer før den begynner å droppe på et lite map som pool day.. tok cpu mark 2.1 og fikk 3776 i score.. 3800+ x2 dual core amd prosessor.. Kompissen min med singel 3500+ til halv pris fikk 4327 poeng.. Litt merkelig eller hva?... Jeg vil tro det er cpuen som er defekt, men det trodde ikke flexi data.. Sitter med nytt hovedkort nå ja.. og begynner å bli lei dette problemet, all hjelp er velkommen. takker på forhånd Lenke til kommentar
Bunchie Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Har kjernene forskjellig spenning? Det så rart ut... Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Jeg hadde et problem med min X2 3800+ CPU også. Jeg fikk ikke pc'en til å starte opp engang. Den stoppa på hovedkortets start bilde. Sendte den inn til reprasjon og de fant ut at CPU'en min ville ikke fungere med noen av hovedkortene dems og når de bytta den med en identisk CPU på hovedkortet mitt så fungerte PC'en min utmerket sa de. Kostet meg 880kr. Når jeg sendte CPU'en tilbake til komplett for å få en ny så sa de at den fungerte perfekt.. Så det var litt rart.. nå har jeg sendt hele pc'en min til komplett lageret om håp på at de skal finne feilen. Så ja, jeg ville ikke utelukke at det kan være cpu'en. Jeg tror faktisk at det er CPU'en. Tror det er noe galt med X2 Serien. Lenke til kommentar
invert2k Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 hovedkortet som nå er nytt får cpuen til å ha noe lunne samme volt nå i alle fall. Men jeg stresser fortsatt stort med fps problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå