bluet Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Etter at mitt gode, gamle Nvidia-kort streiket, er jeg på utkikk etter et skjermkort med gode drivere for BSD. Kortet bør helst ha støtte for minst to skjermer, og være vifteløst. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Tja, da er vel eneste alternativ å finne et NVIDIA skjermkort i en passende prisklasse. Lenke til kommentar
bluet Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Tja, da er vel eneste alternativ å finne et NVIDIA skjermkort i en passende prisklasse. 5643937[/snapback] Jeg er ikke sikker på om det er så lurt å kjøpe et nVidia-skjermkort, siden driverne deres bare virker på FreeBSD, jeg bruker NetBSD. ATI, på den andre siden, har jeg hørt har frie og gode drivere som støtter alle BSD-ene, men her er jeg ikke sikker. Ellers har jo Matrox noen fine kort, men de er dyrere. Lenke til kommentar
Majorp Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Tja, da er vel eneste alternativ å finne et NVIDIA skjermkort i en passende prisklasse. 5643937[/snapback] Jeg er ikke sikker på om det er så lurt å kjøpe et nVidia-skjermkort, siden driverne deres bare virker på FreeBSD, jeg bruker NetBSD. ATI, på den andre siden, har jeg hørt har frie og gode drivere som støtter alle BSD-ene, men her er jeg ikke sikker. Ellers har jo Matrox noen fine kort, men de er dyrere. 5647532[/snapback] Er ikke Nvidia generelt mye bedre enn ATI på alternative OS? Det er i allefall det inntrykket jeg har fått. Mvh MajorP Lenke til kommentar
HKS Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Tja, da er vel eneste alternativ å finne et NVIDIA skjermkort i en passende prisklasse. 5643937[/snapback] Jeg er ikke sikker på om det er så lurt å kjøpe et nVidia-skjermkort, siden driverne deres bare virker på FreeBSD, jeg bruker NetBSD. ATI, på den andre siden, har jeg hørt har frie og gode drivere som støtter alle BSD-ene, men her er jeg ikke sikker. Ellers har jo Matrox noen fine kort, men de er dyrere. 5647532[/snapback] Eneste driveren ATi har utenom Windows er en meget dårlig Linux-driver. De har ingen BSD driver i det heletatt... Lenke til kommentar
bluet Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Raptor,22/02-2006 : 18:52] Tja, da er vel eneste alternativ å finne et NVIDIA skjermkort i en passende prisklasse. 5643937[/snapback] Jeg er ikke sikker på om det er så lurt å kjøpe et nVidia-skjermkort, siden driverne deres bare virker på FreeBSD, jeg bruker NetBSD. ATI, på den andre siden, har jeg hørt har frie og gode drivere som støtter alle BSD-ene, men her er jeg ikke sikker. Ellers har jo Matrox noen fine kort, men de er dyrere. 5647532[/snapback] Eneste driveren ATi har utenom Windows er en meget dårlig Linux-driver. De har ingen BSD driver i det heletatt... 5648438[/snapback] Greit, det er kanskje ingen offisielt støttet driver, men fglrx har da blitt portet fra Linux. Uansett kan det hende jeg går tilbake til FreeBSD igjen, og da er nVidia-kortene med ett mye mer interessante. Endret 22. februar 2006 av MS-DOS modus Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Da er det vel AGP du er ute etter? Hvilken prisklasse hadde du tenkt deg? Kan jo få 6600GT passivt kjølt til rundt 1500 kroner, tror jeg Lenke til kommentar
trainwreck Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 nVIDIA har som sagt ovenfor mye bedre støtte i *nix systemer enn ATI Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Nvidia er vel nesten et selvsagt valg der det gjelder slike OS, sånn som jeg har forstått det. Lenke til kommentar
bluet Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Det beste er jo egentlig Matrox, 3D-ytelse er ikke så viktig for meg. Men jeg skal se på 6600GT. 6600GT er uaktuelt, ettersom det er for dyrt, og ikke er vifteløst. Hva tror dere om et kort som Gainward GeForce FX5200? Endret 23. februar 2006 av MS-DOS modus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå