Fr3drik Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Heisann, da mitt tredje og siste år på videregående nærmer seg slutten og søkefrister nærmer seg må jeg ha hjelp. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har alltid hatt en stor interesse for data og spesiellt spill. Jeg verdsetter gode spill med kvalitet i innholdet. Det jeg vil frem til er at jeg trenger hjelp av folk som har peiling på emnet og eventuellt har gått på studier. Spilldesign/utvikling. Siden det er så latterlig mange stier innen spilldesign så kan man ikke si "jeg vil designe spill" , man må jo ha en gren innenfor spilldesignet. Jeg vil bli spilldesigner. Jeg vet bare ikke helt hvilken gren jeg vil gå (og da også skole). Det jeg kunne tenkt meg, hadde vært å komme med ideêr og balansere våpen/items oppimot hverandre og fått ting til å fungere sammen, være balansert og få til sammhandling mellom spiller og spillet. Jeg vil ikke sitte og kode niditig eller å designe det grafiske, jeg vil liksom arbeide i mellom ved å gi attributter til items og våpen foreksempel. Ta World of Warcraft, jeg kunne tenkte meg å være med å legge til nytt content, balansere items, lage items, lage bosser (og måten de slåss på, hvilke spells til hvilke tider osv, triks de gjør ect ect.) Hvilken utdanning vil passe meg? Jeg finner det vannskelig å finne en. Skulle ønske jeg bare kunne hoppe rett inn i blizzard US og arbeide med wow ;p Noen tanker? Endret 21. februar 2006 av Fr3drik Lenke til kommentar
Bachelor Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Prøv denne du: http://www.nith.no/meny/studier/bachelorst...llprogrammering NITH er en veldig god skole,men det koster en del penger å gå der.Har selv tatt 1 studieår der. Anbefales(hvis du har råd:) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Alle har råd til å ved NITH fra neste år av da studelånet økes for de som må betale skolepenger. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Jeg vil ikke sitte og kode niditig eller å designe det grafiske, jeg vil liksom arbeide i mellom ved å gi attributter til items og 5643787[/snapback] du har altså lyst til å sitte å bestemme uten å gjøre noe grovarbeid. det er ingen måte du kommer inn i spillindustrien på det grunnlaget. Lenke til kommentar
RickyP Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg vil ikke sitte og kode niditig eller å designe det grafiske, jeg vil liksom arbeide i mellom ved å gi attributter til items og 5643787[/snapback] du har altså lyst til å sitte å bestemme uten å gjøre noe grovarbeid. det er ingen måte du kommer inn i spillindustrien på det grunnlaget. 5647151[/snapback] Helt sant... man kan ikke bare plukke ut det beste ved en jobb og være der.. som spillprogrammerer\designer vil du mesteparten av til sitte å og programmere. det du spør etter her er at du vil være tømmerman og bare male det siste strøket på tapeten etter huset er ferdig bygd.... desverre men vil du ikke kode eller drive med grafisk animasjon har du ingenting i spillbransjen å gjør... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Kunne jo kanske kommet inn som han som skriver handlinga, da bestemmer en jo en del... men kunn det groveste da. Men å sette helt detaljerte atributer på itimes må vel testes fram til hva som passer slik at det blir balansert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå