myhken Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) tok meg en tur til utsikten i Bøkeskogen. Her er det fin utsikt utover Farris vannet. synes motivet ble fint nå som det endelig ble fint vær. Ønsker tilbakemeldinger. Har halvert størrelsen med 50% så bildene ikke skulle være så store her. Endret 29. januar 2008 av myhken2 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Litt mye himmel? Iallefall på nummer fire. Du har noe støv eller shit på linsa di / feil på CCDn. Check en hvit prik med et slags ommriss oppe til venstre på bilde nummer en og to. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Ja så den nå...kan være at jeg brukte Maks sharpnes, eller så er det noe på linsa....håper det kun er det, og ikke noe på CCDn. hmmm....har sjekket alle bildene mine nå, tatt med forskjellige innstillinger, og finner to "døde" hvite pixler....kjipt! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Litt OT, men egentlig ikke. Still alle valg for bildebehandling på null i kamera. Skjerping gjør du mye bedre selv i PS. Det kan føre til fæle artifakter når du bruker kameraets egen oppskjerping, for den er ikke akurat subtil. Bildene lar jeg andre kommentere. Ser lite på slike bilder, og har ikke særlig grunnlag til å vurdere dem. Enig i at det er litt mye himmel i et av bildene, dog, men det er ofte noe jeg velger selv også. Tradisjonellt naturfoto er ikke min sterke side. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Takker. Ser at det er støv inne i selve linsa....er det noe farlig å åpne kameraet og rense selve linsa? Det går ikke å skru av selve linsa, så jeg må skru opp hele kameraet. Noen med erfaring med HP945? Kan jeg ødelegge kamaeraet? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg hadde ikke gjort det. Da hadde jeg heller levd med problemet, og fikset det med spot healing brush i Photoshop. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg kan dette med å uroe folk her. Du er vel andremann jeg sier at har noe rart på linsa. *Se etter flere tråder hvor jeg kan skremme kameraeiere* Selv har jeg noen forferdelige feil, to områder på rundt 5x5px hvorav det ene er rødt og det andre er blått. Syns kun på mørke bilder though. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) hehe, joa Teddy, men jeg ser faktisk støv innenfor første linseglass. Men jeg tror kanskje jeg heller følger rådet til PMnormal og bare redigerer dem bort. Ser kun to slike pixler på bildene, så de kan jeg lett fjerne. Bedre enn å ødelegge kameraet. Har ikke betalt noe for kameraet siden jeg fikk det av en kamerat som akkurat kjøpte seg Canon 350D. Men har investert i minnebrikke og oppladbare batterier, men ikke lyst til å ødelegge det for det. Har "bare" ett Canon Ixus 400 kamera fra før, og har allerede falt for den optiske zoomen på HP kameraet. Men ser at til og med 512 MB brikken jeg kjøpte er i minste laget.... Kommer til å ta en del bilder fremover, og kommer sikkert til å spørre om råd her en gang i blant.... Endret 21. februar 2006 av myhken2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå