Gå til innhold

Harddisken lager tikkelyder samtidig som maskinen henger seg

Ando

Anbefalte innlegg

Min erfaring er at klikkelyder, enten det er her eller der, kan tyde på lese(hode)feil.

Å åpne en harddisk og støvsuge den, for så å klage på at noe er feil, er idioti, spør du meg.

(Men at det skal være så ***** vanskelig å åpne Nokia'n min for å vaske med isopropanol og blåse rent med trykkluft, DET skjønner jeg ikke... må jo ha en j***a 6-kanta stjernetrekker eller noe...) :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, man kan nok betvile seriøsiteten til folk som gjør noe som virker så rart at benny hill blekner i forhold. Men det KAN jo hende at fyren faktisk har vært uheldig (kanskje lite søvn, kanskje for mye søvn, hvem vet?). Uansett:

Jeg hadde en harddisk (***IBM***shit***sat**), som bare en dag gikk til ******. Den sluttet å fungere på et sekund, bokstavelig talt. Masse klikkelyder og skrapelyder(hørtes ut som en flokk hunder som kjempet for et kjøttbein). Jeg leverte møkkahaugen inn til komplett(der jeg hadde kjøpt møkka), og fikk en ny i erstatning(konklusjon: (tatt fra ekspeditør på komplett, Gjøran) "ikke kjøp IBM eller Western Digital, begge merkene har vi store problemer med". Dessverre sitter jeg her nå med to stk. IBM disker. Noen lavkvalitetsdisker som er produsert i et østblokkland(Ungarn). Vel vel.. Sovjeterne kan enda ikke dette med å kombinere høyteknologi og kvalitet. Too bad!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-20 09:01, skrev knutole:

Jeg prøvde det samme selv en gang,

og HDD overlevde med glans!

Om noen spør hvorfor garanti merket

er ødelagt, sier du bare at du var litt

uheldig da du satte HDD i maskinen

Jeg tror grunnen til dine tikkelyder,

er at du glemte å smøre platene og drivverket

før du lukket igjen lokket på disken.

Dette er viktig å gjøre, for at hastigheten

på disken skal holde seg på topp.

Dersom du skulle være så uheldig å miste noe

av metall ned i disken, så må du finne den

sterkeste magneten du har, og prøve å

fiske opp det du mistet. Om du treffer

platene med magneten, så gjør ikke det noe,

finn en magnet av motsatt polaritet, og berør pnkt.

en gang til!

Håper dette var til hjelp!

Du glemte å si at man bør bruke ett eller annet sterkt middel og skure selve platene inne i harddisken med det (bruk for eksempel kaustisk soda... det er det beste) for at de skal bli rene nok.

:grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-20 14:45, skrev Magic:

konklusjon: (tatt fra ekspeditør på komplett, Gjøran) "ikke kjøp IBM eller Western Digital, begge merkene har vi store problemer med".

Da har ikke Gjøran stor peil på disker. Western Digital har en av de laveste feilprosentene på markedet i dag. Gjøran har sikkert hatt en WD som han selv har hatt problemer med og ut fra det konkluderer han med at alle WD disker er dr*tt.

Og hvorfor i all verden kommer da de andre ekspeditørene på Komplett automatisk med en WD disk når du sier du skal ha en ny harddisk og ikke nevner et annet merke? Hvis det er for å bli kvitt dårlige disker så hadde de vel heller gitt deg en IBM?

IBM disker derimot, har den største feilprosenten pr. dags dato. Så der har han rett.

Lenke til kommentar

Quote:

Minner meg om dama mi som syntes at printeren skrev litt utydelig. Løsningen hennes var å vaske blekkpatronen i skikkelig såpevann!!! Dere kan vel tenke dere åssen det gikk...

såpass ja.. høres smart ut =) dama mi sølte yoghurt i printern.. trodde det var ille nok :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...