Gå til innhold

Harddisken lager tikkelyder samtidig som maskinen henger seg

Ando

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Last ned WD DataLifeGuardTools fra hjemmesiden dems... http://www.westerndigital.com

Kjør en grundig sjekk med den. Om den finner feil, prøver den å fikse det. Funker ikke dette, så må nok en eller annen "veterinær" se på den.

Eller du må ta backup av alt du skal spare på, og så formatere. Etter formasjon, kjører du DLGT igjen. Da gir den beskjed til harddisken at den ikke skal legge filer i de defekte sektorene. Så er du trygg igjen... Helt til neste gang.

Lenke til kommentar

når min WDC 100gb begynte å lage klikkelyder tok ikke jeg backup.. vil anbefale å ta backup på det sterkeste. mista alt jeg hadde da harddisken ble ødelagt til slutt. da fant hverken biosen eller windows harddisken, og den lagde konstant klikkelyder når jeg slo på maskina..

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt med her, men dersom du støvsugde rundt disken er det ikke noe problem. Skrudde du den derimot helt opp slik at du så platene og lesehodene har du vel brutt en forsegling. I det tilfellet mister du garantien, støvsugere har en tendens til å ha en del statisk elektristet rundt endestygget(selv om det måtte være plast).

Dersom det siste er tilfelle.. Hvorfor ville du åpne en "tett" boks for så å støvsuge inni?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde det samme selv en gang,

og HDD overlevde med glans!

Om noen spør hvorfor garanti merket

er ødelagt, sier du bare at du var litt

uheldig da du satte HDD i maskinen

Jeg tror grunnen til dine tikkelyder,

er at du glemte å smøre platene og drivverket

før du lukket igjen lokket på disken.

Dette er viktig å gjøre, for at hastigheten

på disken skal holde seg på topp.

Dersom du skulle være så uheldig å miste noe

av metall ned i disken, så må du finne den

sterkeste magneten du har, og prøve å

fiske opp det du mistet. Om du treffer

platene med magneten, så gjør ikke det noe,

finn en magnet av motsatt polaritet, og berør pnkt.

en gang til!

Håper dette var til hjelp!

Lenke til kommentar

Om det er så lurt å støvsuge HD'en får en annen svare på, jeg har aldri tenkt på det.

Derimot....min harddisk begynte å lage klikkelyder + at den ikke virket som den skulle.

Da garantien min fremdeles var i orden så ringte jeg forhandleren som sa at jeg skulle forsøke å ta backup så godt jeg kunne, og sende den inn. Eter hans mening så ville den ikke holde lenge.

Jeg leverte den og den ble sendt til produsent som fikset den. Hva som var gale aner jeg ikke, men jeg tror vi kan konkludere med at klikkelyder ikke er bra :wink:

Ring forhandleren og spør om råd. Tror ikke du skal nevne at du har støvsuget den :smile:

Minner meg om dama mi som syntes at printeren skrev litt utydelig. Løsningen hennes var å vaske blekkpatronen i skikkelig såpevann!!! Dere kan vel tenke dere åssen det gikk...:smile:

[ Denne Melding var redigert av: MrVilla på 2002-09-20 11:37 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...