crapgame Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Prosjekt: Clean and Silent -Trenger et annet navn Da var jeg igang igjen. Siste prosjekt som sikkert noen husker var ZEERO, men pga noen uhell og problemer ble denne lagt i grus. Men jeg lærte mye og derfor bestemte jeg meg nå for å starte opp igjen med et nytt og enda bedre prosjekt hvor mye av inspirasjoen er tatt fra bla. Zeero og HIFI-utstyr. Som det ligger i navnet skal det være et enkelt rent design, uten for mye dilldall osv. Det skal i hovedsak kobles til min nye 27" LCD tv og brukes til å se filmer osv. på, en slags htpc blir det vel. Start: En liten tur på Clasern er alltid like gøy (og dyr) Litt bilder av innkjøpet: Dette er bare noen av tingene som skal være med. Platene er både i alu. og stål dette pga. fronten og bunnen trengs litt ekstra stivelse så derfor falt valget på stål og ikke alu. Grunnen til at jeg ikke kler resten av kabinettet mitt er for å holde vekten nede og alu. er lettere å jobbe med enn stål. Liten start: Fronten skal lages: Her har jeg målt opp hvor stor fronten skal være, og lagt en liten hjelpe mal for å kutte etter. Til å kutte lengre rette avstander som her bruker jeg stikksag med baufil blad. Sparer meg tid, gjør det enklere og er billigere enn deremel. Etter kappinga av fronten: Også i dette prosjektet bruker jeg et VFD-display slik at jeg får den feelinga av at det ligner på f.eks en vanlig cd-spiller. Lcd-display for meg blir for lyst og passer ikke inn med designet. Her er et bilde etter jeg har målt meg fram til hvor displayet skal være: Her er det bilder etter jeg begynte å bore og kappe ut hullet til displayet: Og et lite bilde av min favoritt maskin som jeg bla. bruker: Som dere ser er det masse igjen før fronten er klar og jeg kommer tilbake med mer når jeg har fått jobbet litt til. Venter på noen pakker fra Elfa, Microplex og Komplett hvor jeg har bestilt PSU, Micro-ATX hovedkort, Bryter og alu.stenger som jeg skal bygge ramma av. Linker til hva som kommer: Alu.stenger Bryter (med grønt lys) Hovedkort Str. på kabinettet blir 16cm høyt, 25cm dypt og 40cm bredt Det var nok for denne gang, kommer tilbake så fort noe mer har blitt gjort. Endret 23. februar 2006 av crapgame Lenke til kommentar
spyro Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Det så veldig bra ut dette, har en merkelig følelse av at dette blir veldig bra Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Ser bra ut dette Mye fine greier fra Clas der =) Hva skal du bruke stengene til? Og hvilken PSU har du ordered? : ) Stå på! *følge med* Øyvind Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Ser bra ut dette Mye fine greier fra Clas der =)Hva skal du bruke stengene til? Og hvilken PSU har du ordered? : ) Stå på! *følge med* Øyvind 5642750[/snapback] Stengene skal brukes til å lage selve ramma innvendig for å stive den opp slik at den ikke blir myk noen steder. PSU`en er en 350w jeg har i min hovedmaskin nå. den skal jeg bytte ut med en 500w MIST. Takker for alle tilbakemeldinger og forslag til endringer. Skal prøve å få lagt ut en skisse av hvordan den skal se ut Lenke til kommentar
spyro Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) Gleder meg Stå på Også den bryteren ja... Endret 21. februar 2006 av spyro Lenke til kommentar
reds Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Dette ser bra ut. *følge med* Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 Gleder meg Stå på Også den bryteren ja... 5642991[/snapback] Måtte ha den vettu, ikke så veldig mange enkle og fine brytere å oppdrive, så siden jeg ikke skal lage min egen valgte jeg den. Men for at den ikke skal bli like lik alle andre skal nok den moddes litt også Kommer tilbake til dette senere Lenke til kommentar
chase Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Bra begynnelse Petter Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Så ut som en bra start dette gleder meg til å se tegninger Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 Update Først i dag fikk jeg en pakke fra komplett, mitt nye hovedkort: Da har jeg fått jobbet litt mer med hullet til VFD-displayet. måtte tilpasses litt mer og jevnes ut litt mer noe som tok ganske lang tid. Vet det er litt ujevnt enda, men dette skal fikses med litt sparkel senere. Så kappet jeg til bakplata som ikke er av stål som fronten men alu. siden den blir det en del kapping i. Tegnet litt for å få et inntrykk: Neste update kommer så fort jeg får jobbet litt. Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 22. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Jeg prøvde meg litt på en lite skisse, ikke helt topp, men den gir et lite inntrykk av hva jeg tenker å gjøre. Det er et par ting til av alu.stenger som skal opp som det ikke er bilde av skal få fikset det senere. Endret 22. februar 2006 av crapgame Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Det der ble jo kjempe bra da, ser nøyaktig og fint ut Mere.. Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Update Da har jeg fått gjort litt mer. Jeg har fått kappet til de 2 sideplatene. Det går tregt nå pga ELFA er jævlig trege med å levere pakka med alustengene og brytern jeg trenger for å komme videre. Ringte dem i går og da sa de at den skal komme i morgen så vi får bare håpe de snakka sant. Her satt jeg opp alle platene mot 4 spraybokser bare for å få et inntrykk av hvordan det blir. Så var jeg en tur på clas igjen og handla litt og må bare legge ut et bilde av verdens beste hansker å jobbe med: Håper å komme med mer i morgen hvis ELFA leverer varene som avtalt Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Så ZERO ble ikke noe av... syntes du var kommet mektig langt på den jeg... Men denne må i mine innlegg! Hvis den blir i nærheten av så bra som ZEROO så ut til så følger jeg med! Stå på! Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Så ZERO ble ikke noe av... syntes du var kommet mektig langt på den jeg...Men denne må i mine innlegg! Hvis den blir i nærheten av så bra som ZEROO så ut til så følger jeg med! Stå på! 5662772[/snapback] Skulle gjerne ha fortsatt på Zeero, men som sagt en liten ulykke og den gikk i grusen for å si det sånn. Denne skal bli enda bedre enn Zeero, enda enklere, mindre og bedre utnytting av plass. Jobber en del nå med rammeverket som jeg har fått fra Elfa og skal komme med en update i kveld etter planen. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Men hva med å legge denne i "Arbeidslogger" nå som den er opprettet og dette prosjektet er reltaivt nytt? Sjekker i kveld da Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Men hva med å legge denne i "Arbeidslogger" nå som den er opprettet og dette prosjektet er reltaivt nytt? Sjekker i kveld da 5663036[/snapback] skal få gjort det når jeg får tid. Skal prøve med en update i kveld, men tar så sinnsykt lang tid å gjenge opp alle hullene så meste av det jeg gjøør blir ikke like synlig. Skal jobbe litt etter kampene i dag Lenke til kommentar
Azton Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Virker som et veldig kjekt prosjekt. Har også vurdert å lage noe liknende til en HTPC. Børstet stål-look, mmm. Liker også å blande det med blått, f.eks, blå på-knapp og LCD-display. Men stusset litt over måten du kuttet ut hullet til LCD displayet på. Ville det ikke vært bedre å bare borret et hull i hvert å hjørnene, og brukt stikksaga? Jaja, ble jo fint resultat Har også lyst på litt større bilder, slik man får skikkelig inntrykk av detaljene du lager Men, kjempearbeid! - Sindre. Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2006 Virker som et veldig kjekt prosjekt. Har også vurdert å lage noe liknende til en HTPC. Børstet stål-look, mmm. Liker også å blande det med blått, f.eks, blå på-knapp og LCD-display. Men stusset litt over måten du kuttet ut hullet til LCD displayet på. Ville det ikke vært bedre å bare borret et hull i hvert å hjørnene, og brukt stikksaga? Jaja, ble jo fint resultat Har også lyst på litt større bilder, slik man får skikkelig inntrykk av detaljene du lager Men, kjempearbeid! - Sindre. 5664026[/snapback] Takk takk for tilbakemeld. Grunnen til at jeg bora og så kappa ut displayhullet var rett og slett fordi bladet på stikksaga var gåent og jeg gadd ikke å vente med å kjøpe nytt. Vet det er mange som liker den børstastål looken, men poenget mitt er at ingen skruer eller skøter skal synes så da skal hele sparkles, pusses og lakkes sort. Jeg gikk for VFD og da måtte jeg ha grønt lys som passer. Droppa LCD pga, syns knall blå/grønn display-bakgrunn er litt for markant. Skal legge ut litt større bilder så fort jeg har fått jobba litt. Håper å legge ut noe i kveld hvis jeg får gjort meg ferdig. Ellers kommer de i morgen. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 25. februar 2006 Del Skrevet 25. februar 2006 Ah, akkurat. Hva er egentlig forskjell på VFD og LCD? Hvordan har du planlagt å feste toppplata? Bare la den ligge løst, kant i kant med de andre platene, eller skal du ha f.eks noen skjulte hengsler? - Sindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå