Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva slags rettigheter har jeg i denne saken?

Goliath

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte kraftig i grøfta i midten av desember og fikk en kraftig smell foran og bak. Det forekom ikke noen bulker men en del av karsosseriet var ødelagt. Jeg har hatt bilen inne på verksted nå i 2 måneder av uvisse grunner og en del misforståelser hos dem. Jeg hadde gratis leiebil i perioden så jeg var helt ok med at de skulle bruke den tiden de trengte.

I dag fikk jeg igjen bilen og måtte betale selv noe som ble ødelagt i ulykken. Fjernlysene fungerte ikke fordi bryterarmen på rattet var ødelagt. Takstmannen fra forsikringsselskapet sa at dem ikke ville dekke dette selv om jeg har full kasko. Når mannen på verkstedet sa dette til meg, sa jeg til han om hva som skjedde og han sa at bryterarmen hadde ikke hatt noen skader på seg og det var mest sannsynlig at kneet mitt hadde dultet opp mot den når jeg kjørte i grøften. Greit nok, jeg ba han å fikse det siden verkstedet ikke hadde noe med forsikringsselskapet å gjøre.

Etter ulykken fikk bilen er svært høylytt knirking bak i fjæringen(e), noe som er tydelig når jeg kjører over humper. Dette påpekte jeg til verkstedet når jeg sendte det inn og de har tydeligvis ikke gjort noe med knirkingen. Bilen har også registert en defekt pære foran, selv om alle lyser som de skal. Siden bilen fikk skader foran, måtte de bytte kurvlysene. Ser ut som at noe er galt siden bilen registrerer defekt pære selv om alle er iorden.

Hva skal jeg gjøre med dette? Det med at jeg måtte dekke bryterarmen selv om skaden oppstod i ulykken, knirkingen som ikke har blitt ordnet på og at bilen registrerer defekt pære selv om alle er i orden?!

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker meg om nevnte verkstedet om at det var mest sannsynligvis foringen(e) som hadde gått istykker, derfor knirking.

Foringer kan være slitte og gi knirkelyd men bilen har ikke knirket før ulykken. Kan kraftig støt i demperene forårsaket t av ulykken ødelegge foringen(e)? Dette skal vel forsikringsselskapet dekke vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...