Gå til innhold

2 GB...Trenger hjelp, 22.2.06 20.50

Mathiasman

Anbefalte innlegg

Dersom du ikkje skal klokke er de billigste settene gode nok.

Men for oss som er så idiot (ja, meg) at vi bruker 5000kr på vannkjøling for å klare å tyne mest mulig ut av prosessoren ved overklokking så er ikkje vanlig "value-ram" med høye latencies god nok. Da vil vi ha rask ram som klarer høy mhz med lave latencies for å få 100 poeng mere i 3D mark eller noe annet dustete.

Vanlig overklokking for å få litt ekstra ytelse ut av investeringen sin er en fornuftig ting, imho. Spesielt i dag, når AMD ser ut til ha så gode prosessorer at en 25-30% overklokk ser ut til å være lett oppnåelig for praktisk talt alle. Men fremdeles så klarer man seg helt fint med value-ram.

5651874[/snapback]

Faktisk et godt poeng!

Man må ikke glemme at overklokking også krever god kjøling!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da blir det value da!

EDIT: Eller skal jeg kjøpe noe OCZ? Kom med forslag, er forvirret!

5652084[/snapback]

Dette er kjempeenkelt. Hvis du ønsker å få mest mulig for penga, så gå for billig RAM og bruk pengene på noe annet. Men hvis du kommer til å kose deg med å sitte oppe om natta og finstille noen Mhz opp og ned for å tyne noen ekstra promille ut av systemet ditt, så gå for dyrere ram.

- Trond

Endret av Bols
Lenke til kommentar
Bare ikke kjøp OCZ value-utgavene, da kan du minst like godt kjøpe billig-RAM.

Den skjønte jeg ikke helt. Er det noe spesielt galt med OCZ value ram ?

OCZ er jo kvalitetsram uansett da det f.eks. er lite tull med kompabilitet i forhold til ulike hk. Å betale noen 10 ekstra for å sikre seg god kvalitet i forhold til NONAME må vel være greit ?

Lenke til kommentar

Man betaler endel for merket når man kjøper OCZ. Det er greit nok når ikke det finnes alternativer, men man kan få raskere RAM for mindre penger ved å kjøpe f.eks. Geil eller noname enn OCZ value. At det er mindre problemer med OCZ enn Geil tror jeg rett og slett ikke noe på. Det er bare noe folk overbeviser seg om for å rettferdiggjøre at de kjøper en vare som er dyrere enn alternativene. Jeg fant flere som hadde hatt problemer med OCZ i annen tråd. Jeg vet at det desverre er liten vits i å si det, siden folk allerede har overbevist seg om det motsatte.

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar

Jeg er enig med HeltNils. Jeg ble overbevist om å kjøpe OCZ brikkene her på forumet, jeg var ute etter klokkebrikke, og de OCZ-brikkene ble annbefalt levde vel ikke helt opp til forventningene. Jeg har ellers hatt veldig gode erfaringer med ukjente billige merker og produkter.

Når det gjelder NoName-brikker, kan vel det være mye rart. Feks brikker som ikke passerte testen hos Samsung(eller annen produsent), og ingen vil sette navnet sitt på.

Hvordan ram man trenger avhenger av klokking som sagt mange ganger tidligere. Med divider gjør billig value ram jobben helt greit, men er du ute etter å tyne ut de siste MHz'ene av alle komponentene bør man gå får bedre og dyrere navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...