Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT aktivering funker ikke! =(

Anbefalte innlegg

Montøren var innom idag og ordnet noen småting med selve kontakten. Igår fikk jeg adsl-modemet (netopia) av posten.

Har koblet opp alt etter bruksanvisningen og det lyser i power samt DSL lyset på modemet. Så langt alt vell :wink:

MEN, jeg får ikke kontakt med http://aktivering.nextgentel.no

Jeg har satt alle innstillingene på tcp/ip til automatisk uten at det hjalp. Snakket med brukersupport og ble bedt om å sette inn disse innstillingene:

bilde

dette hjalp ingenting og jeg har fortsatt ikke kontakt med overstående url. Jeg får pinget 10.0.0.1

men ikke 10.0.0.2

Er det noen som har noen forslag i hva jeg kan prøve?

hilsen

Karl kristian Aurstad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

test kabelen mot en HUB (da skal den ikke virke), eller mot en annen PC (da skal den virke)

ellers - fikset NGT oppkobling i forgårs, og alt har gått greit til nå.

Trodde det skulle stå på obtain IP autom. -> det har ihvertfall jeg stilt det på.

Lenke til kommentar

du bare ser at fargene er forskjellige i forhold til posisjonen de har i hver ende.

det er riktig at du "egentlig" skal ha på Obtain IP from ISP, men det er ikke ett must, Netopia har ip 10.0.0.1, og da kan du gi ip mellom 10.0.0.2 og 10.0.0.255 i nettverket ditt..

Lenke til kommentar

jeg har prøvd å pinge 10.0.0.1 men uten resultat..det vil vel si at jeg ikke har kontakt med adsl-modemet? (det ville vel ha svart på pingen?)

Jeg har sjekket tp-kabelen og den hadde samme fargen på alle ledningene inne i kontakten (på begge sider)

Noen flere tips?

Lenke til kommentar

Jeg fikk heller ikke kontakt med aktiveringssiden da jeg satt opp min nextgentel ting. hvis alle lampene dine lyser osv og du fortsatt ikke får opp siden, prøv 217.13.4.27, som er aktiveringssidens ip. hos meg var nemlig så enkelt at DNS'en ikke funket før routeren var aktivert

Lenke til kommentar

viste seg at det var tp-kabelen som ikke var krysset.. når jeg fikk ordna det så lyste det faktisk på ethernett lampa oxo, noe som brukersupporten ikke sa den skulle... urk!

Skjønte det ville bli tull når jeg hører en kvinnestemme svare når man ringer data-support..

urk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...