Gå til innhold

Xbox 360 HDready?

Hansulu

Anbefalte innlegg

Okei, jeg var nede på hifi klubben i dag å spurte om forskjellen på component kabelen og hdmi kabelen.. HDMI(digital) component(analog). Slik jeg har skjønt det er x360 hd ready og skal etterhvert kunne spille av hddvd. Etter en prat med ekspeditøren har han fått meg til å tro at i xbox 360 ikke er verken hd ready og vil kunne spille av hddvd. Han sa microsoft vil komme ut med en ny version til høsten som er både hd ready og vil kunne støtte hddvd. Er dette fakta? hvis det er det føler jeg meg snytt av microsoft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en vanlig DVD-spiller i Xbox 360, så det blir ingen muligheter for å spille av HD-DVD med maskinen slik den er i dag. Det er mulig å spille av trailere man laster ned til harddisken som er i 720p, men drivverket i DVD-spilleren støtter ikke HD-DVD.

Microsoft annonserte på CES i januar at de antagelig kommer til å slippe tilleggsutstyr som gjør at man kan spille av HD-DVD.

Lenke til kommentar
Skjønner jo det da  :)  men vil jeg kunne bruke en hdmi kabel fra xbox til tven? skal ikke hdmi eller dvi være represntert før noe skal kunne kalles HD?

5642456[/snapback]

HD = Oppløsninger over 1280 X 720, det har ikke noe med hva slags kabel som blir tatt i bruk

Lenke til kommentar

"HD-ready" logoen gjelder vel bare for display-enheter.. xbox360 leverer jo HD-materiale men har ikke sett denslags betegnelse på den. Aner ikke hvordan det er med de foreløpig viste modellene av hd/blueray-standalones heller. Hvis jeg skulle gitt et ja eller nei (slik som jeg forstår deg hanstefan), ville det blitt ja, ettersom jeg ikke anser et hddvd/blueray-drev som et krav til egenskapen det er å frembringe hd-materiale (xbox360n kan jo spille av hd fra en pc i nettverk).

Endret av Praetorian
Lenke til kommentar

Vi må passe oss for å blande snørr og barter her...

HD ready standarden slik vi kjenner den gjelder HD-TV 'er. Det finnes ikke noen HD-DVD spiller i allment omløp ennå en gang.

HDready en standard for skjermer

4. Requirements for the logo “HD ready”

The EICTA "HD ready" Minimum Requirements for display devices are neutral towards the

technology used (plasma, LCD, DLP, DLA, LCoS, CRT, ...) as well as the implementation

thereof (flat panel, rear projection, front projection, direct view, ...).

A display device has to cover the following requirements to be awarded the logo “HD ready”:

1. Display, display engine

• The minimum native resolution of the display or display engine is 720

physical lines in wide aspect ratio.

2. Video Interfaces

• The display device accepts HD input via:

o Analogue YPbPr1, and

o DVI or HDMI

• HD capable inputs accept the following HD video formats:

o 1280x720 @ 50 and 60Hz progressive (“720p”), and

o 1920x1080 @ 50 and 60Hz interlaced (“1080i”)

• The DVI or HDMI input supports content protection (HDCP)

Technical reference:

The technical references as detailed hereafter or in a later backward compatible revision apply:

DVI DDWG, “DVI Visual Interface”, rev. 1.0, April 2, 1999 as further qualified in EIA/CEA-861 rev.

B, “A DTV Profile for Uncompressed High Speed Digital Interfaces” May 2002, furthermore

allowing both DVI-D and DVI-I connectors, requiring compliance to both 50 and 60Hz profiles,

and requiring support for both 720p and 1080i video formats.

HDMI HDMI Licensing, LLC, “High-Definition Multimedia Interface”, rev. 1.0, December 9, 2002

HDCP Intel, “High-Bandwidth Digital Content Protection System”, rev. 1.1, June 9, 2003 (Note: on

DVI HDCP rev. 1.0 or rev. 1.1 will apply)

YPbPr CEA-770.3 rev. C, November 2001, with the notice that the connectors required may be

available only through an adaptor

Hva er så Eicta:

EICTA is...

over 30 national digital technology associations from 26 European countries

over 50 direct company members

more than 10,000 enterprises in Europe

two million employees and revenues of over €1000 billion

The voice of the European digital technology industry…

Så Hanstefan, kortversjon siden du spurte om det--- en Xbox360 er ingen Display device/skjerm :) og kan følgelig ikke få godkjenning for HD ready. Men den kan produsere og overføre videosignaler i 720p og 1080i - så .. uansett feil å dra inn HDready diskusjon i denne sammenheng.

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Ok. da har jeg fått klarhet i en del ting... takk :)

Det hadde jo vært fint med et kvalitetsmerke alla hdready på xbox dvdspillere osv..

5643101[/snapback]

Det er sikkert de fleste enige i. Men de er jo ikke blitt enige om en felles standard en gang - blue ray eller Hd dvd....

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...