Medisinmannen Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Hei! jeg har fått meg ny pc og skal ha meg en ny vifte. Har tenkt på vifte og sann: er det mulig at hk`et knekker/bøyes vis jeg har en vifte på 528 g? Har nemelig bestilt Freezer pro, og lurer på om det er mulig at hket kan knekke/bøyest og falle ned på andre deler i pcen? har DFi lanparty sli-D. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Det går fint hvis PCen står i ro. Skal du frakte PCen burde du legge hele dataen eller skru av kjøleren. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Den kjøleren er av de lettere, så det skal gå bra det Det er også av stor betydning at vekten ligger forholdsvis nærme hovedkortet, og ikke stikker langt ut som en vektstang, da det er særdeles ugunstig. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2006 (endret) alså, hvis jeg skal på lan, må jeg være extremt forsiktig? Alså, ikke kjøre på humper og sann, kjøre sakte, osv ? edit: leif Endret 21. februar 2006 av -PeeWee- Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 alså, hvis jeg skal på lan, må jeg være extremt forsiktig? Alså, ikke kjøre på humper og sann, kjøre sakte, osv ? edit: leif 5642267[/snapback] Neida, bare legg kabinettet ned. Altså ikke ha det stående. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Har en Swiftech kjøler på 650 gr i den ene pc'en min og har ikke hatt noe problemer med det. Bare husk og flytt den forsiktig, og la den ligge under transport. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 JEG lot min data med 900g cpu vifte stå baki en bil på vei hjem fra lan. kanskje ikke så smart men:P Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Det spør jo litt på hvor lang CPU kjøleren og hvor hovedvekta ligger. Ligger mestewparten av vekten i sokkelen, så er det jo ikke noe farlig. Men som denne kjøleren, hvor meste parten av vekta er på ytterst, er det ikke noe smart å la kabinettet stå i bilen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hovedkortet er festet med 9 skruer fast til hovedkortet. Dette burde sørge for at det ikke brekker. Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Ja legg for guds skyld kabinettet ned når du frakter det. Fattern skulle være snill og ta den ene maskina mi fra huset hans til leiligheten min en gang. Det gikk ikke så bra for det sto tydligvis bake på planet på picupen hans (godt festet og ja det var kapell på) Uansett. Når jeg fikk den så hadde kjøleren revet sokkelen og cpu rett av hovedkortet. Ikke noe pent syn. R.I.P Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Hovedkortet er festet med 9 skruer fast til hovedkortet. Dette burde sørge for at det ikke brekker. 5648805[/snapback] Det har ikke noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 viktig ikke stram så hardt du ødelegger gjengene. en pc skal ligge uansett om en har 800 vekt eller 200 gram. så skal det være mykt underlag, så skal bremse foran disse fartshumpene. disse kjøleribbene sitter solid fast, en kan bære og snu kabinettet riste lett for å få ut skruer som har satt seg fast under cpu.kjøler og mosfets. Men skal du bråbremse med bil. så er det greit at vekten ikke er i luften, men nedover. så en kan evt. la psu peke framover mot fronten av bilen. og legge evt. noe mellom der, i tilfelle du skulle smadre bilen i 200kmt, men pcen ville vært hel selv om du og bilen ikke. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 i tilfelle du skulle smadre bilen i 200kmt, men pcen ville vært hel selv om du og bilen ikke. 5654377[/snapback] Right Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå