Luren Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Jeg har følgende maskin; - Soyo K7V (Dragon Plus!) - Amd Xp 1800+ - Soundblaster live! 5.1 - Gainward ti4200 - 256 apacer ddr (pc2100) Problemet mitt er at når jeg har ett lydkort i (Enten jeg har aktivert det integrerte lydkortet på hovedkortet, eller har sb live! kortet i) så tar det max 5 minutt før windows låser seg, og evt. restarter. Når jeg har disabla det integrerte lydkortet i bios, og tatt ut live kortet (Har da bare isdn kort og skjermkor i pc'en) så virker pc'en helt glimrende. Da låser den seg aldri. Men, jeg vil helst ha lyd, så jeg håper dere greier å finne hva ut hva som er galt. Jeg har en liten anelse av at det har noe med irq portene å gjøre. I windows står det at Skjermkortet og lydkortet (samme hva lydkort jeg bruker) deler samme irq'en. Jeg har prøvd å skru av acpi(?) i windows, og kjøre det på 'standar', men det virker ikke heller. Så, kom med det dere har å si. Alle forslag tas imot med glede :smile: Vegard Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Luren Du sier ikke vilket os du bruker. Du har de aller siste driverne til 5.1 kortet ditt. Det du gjør er å disable det lydkortet som er på hovedkortet ditt. Så kan du jo prøve å bytte pci slott, Eg har gjort sånt på mitt,AGP/Tomt/audigy/Tomt/Netverk/Tomt/scsi. Lenke til kommentar
Luren Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 Jeg bruker win2k Jeg har prøvd :smile: Har agptomttomtisdntomtlive Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Luren skrev (2002-09-19 16:07):Jeg bruker win2kJeg har prøvd Har agptomttomtisdntomtlive Har du prøvd å sette lydkortet sånt:AGP/TOMT/LYDKORT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå